Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مسئولان و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس، اظهار کرد:یادگیری روشهای تربیت و مهارت های تربیتی و ارتقا در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما باید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، ادامه داد: می‌بایست کتاب هایی در زمینه‌ فنون تربیت و آموزش را مطالعه کنیم و علم مان را به روز کنیم و از تجربه موفق دیگران بهره ببریم و پیگیر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) خطاب به اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس گفت: پیامبر اسلام می فرماید «عزیزان شما مزد خود را از خدا می گیرید» ذهنیت اینکه ما کاری می‌کنیم که نتیجه آن را بخواهیم در دنیا بگیریم باید از ذهن مربیان در مجموعه شما که به نام شهید مفتاحی است بیرون رود، زیرا اساسا دنیا ظرفیت کافی برای این اجر را ندارد.

آیت‌الله دژکام افزود: مربیان جهادی که برای هدایت نوجوانان این جامعه، تلاش می‌کنند باید با خدا معامله ‌کند؛ ما باید اساس را بر معامله با خدا بگذاریم و این تفکر را در خودمان نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: غیر ممکن است مربی پرورشی نگاه دنیایی داشته باشد و دانش آموز او نگرش دینی و نگاه آخرتی پیدا کند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: عمده اشکال ما در امور پرورشی همین است که مربی پرورشی ما، اگر نگاهش به دنیاست نمی تواند دانش آموزانش را متوجه به آخرت کند بنابراین ما باید این را به عنوان شرط کار پرورشی و تربیتی باور کنیم.

وی عنوان داشت: گاهی اوقات ما که در آمار و گزارش وارد می شویم فراموش می‌کنیم که باید یک چیز دیگری را ملاک ارزشیابی قرار دهیم.

آیت‌الله دژکام اظهار داشت: دانش آموزان باید نگاهشان به آخرت با یک شاخص هایی ارزیابی شود تا بتوان نتیجه این تلاش هایی که برای تربیت و تعلیم او انجام می‌شود را مشاهده کرد.

وی افزود: دانش آموزی که ما در خدمت او هستیم آیا چنین نگاه دینی برای او ایجاد شده است؟ ایجاد شدن نگاه دینی در دانش آموز یعنی ببینید آیا او اهل نماز شده است؟ آیا اهل اخلاق نیکو، مهربانی و مدارا با خلق شده است؟ آیا حس احسان و نیکوکاری در او ایجاد شده است؟ اگر چنین است در کار پرورشی موفق بوده ایم و اگر نه، باید بدانیم یک جای کار پرورشی مان لنگ می‌زند که چنین خروجی نمی بینیم.

آیت الله دژکام عنوان کرد: بنا بر حدیثی از امام صادق  (ع)، قبل از آنکه فرقه‌ های انحرافی سراغ نوجوانان بیایند و آنها را منحرف کنند باید سراغ آنها رفت و آنها را هدایت کرد.

وی یادآور شد: اگر امروز با این امکاناتی که در فضای مجازی وجود دارد، کسانی که در سطح مدارس و جامعه برای کار با نوجوان مربیگری می‌کنند، احساس وظیفه نکنند برای رفتن به سراغ نسل جوان و نوجوان و انحراف در این ها پیدا بشود مقصر کسی است که می‌توانسته ولی اقدام نکرده است.

آیت الله دژکام ادامه داد:ما برای انجام کارهایمان نباید منتظر فراهم شدن امکانات باشیم. در واقع باید در حدی که توان داریم کار را شروع کنیم و ان‌شاءالله به موازات آن امکانات هم افزایش پیدا خواهد کرد و خداوند هم کمک می دهد. 

برچسب‌ها امام جمعه شیراز لطف الله دژکام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه شیراز لطف الله دژکام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امام جمعه شیراز لطف الله دژکام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز فارس آیت الله دژکام دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر شنبه در مراسم یادبود علمای فقید و شهدای روحانی شهرستان آستانه اشرفیه که در حسینیه حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد علمای فقید شهرستان، اظهار کرد: شأن مهم عالمان دین، هدایت‌گری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان در طول تاریخ همواره به عنوان الگوی دینی و مرزبان عقاید و اخلاق دینی بودند، تصریح کرد: در مواجهه با دین دو نگاه وجود داشته است یکی اینکه از بین بردن دین از سوی اتحاد جماهیر شوروی با نابودی کلیساها انجام پذیرفت و مورد دوم محدود کردن دین بود و تلاش کردند آن را در امر فردی خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه اگر معرفت وجود داشته باشد هدایت به وجود می‌آید، اضافه کرد: باید با علما همنشینی کرد و علما مردم را به هدایت‌گری می‌کشانند و شک انسان‌ها را به یقین تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب اعمال خوب و حفظ آن‌ها باشد و نباید تمام کارهای خوب خود را به دیگران به طور مدام بازگو کند، افزود: باید در نزد عالمانی باشیم که تکبر انسان را به تواضع تبدیل نمایند و ما را از ناخالصی به خالصی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: امام معصوم هدایت‌گر و دستگیر انسان‌ها است؛ نسبت به امام زمان (عج) کوتاهی و بی‌محبتی می‌کنیم و نتوانستیم با ایشان ارتباط بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار امام معصوم هدایت بشر است، گفت: امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در کوفه ۹۰۰ استاد تربیت کردند که احادیث ایشان را نقل می‌کردند، تاکید کرد: کار دانش‌آموخته مکتب امام صادق (ع) نیز هدایت است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، تصریح کرد: ایشان حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

کد خبر 6096715

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • تجلیل از معلمان بهادرانی
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد