Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سفارت کره جنوبی در تهران در توییتی نوشت: دوستی ‎ایران و ‎کره ۶۰سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان ‎افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار از ایران درمبارزه با ‎کووید حمایت کرد که شامل یک میلیون ‎واکسن ‎آسترازنکا، یک میلیون ماسک و کیت‌های PCR است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، خبر اهدای ۲هزار ماسک توسط کره جنوبی به یکی از بیمارستان‌ها در تهران مورد انتقاد رسانه‌ها و بسیاری قرار گرفت بطوری که خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی خود در این‌باره و این که آیا این خبر طنز است و نگاه ایران به این خبر و اقدام کره جنوبی چیست، گفت: طنز نیست.
وی همچنین بیان کرد: البته اجازه بدهید همین موضوع را در حد طنز نگه داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان داده‌اند با آنچه که دولت کره در قبال ایران نشان داده به نوعی نارضایتی دارند و ما این را در موضوعات مختلف احساس می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: ما سعی کرده‌ایم موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره در قبال پول‌های بلوکه شده ایران در کره است را از برخی از مسائل دیگر جدا کنیم تا کمترین تأثیر را بر روابط دو کشور بگذارد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست کشور و ملت دیگری در جیبش باشد. این پول‌ها متعلق به ملت ایران است، باید به مردم ایران بازگردانده شود. تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به اندازه کافی نبوده است. ما در وزارت خارجه با بانک مرکزی و همچنین طرف کره‌ای صحبت کرده‌ایم، ارتباط داریم. اراده‌ای در این زمینه وجود دارد ولی محقق نشده است و باید سعی کنیم که این موضوع محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره جنوبی سفارت کره جنوبی ماسک کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش در این باره توضیح داد: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی افزود: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالاهای ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

به گزارش این گزارش، پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6096828 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد