Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم اکبری سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز گفت: عدم وجود متولی مشخص در حاشیه شهرها در سال‌های گذشته موجب شد تا حاشیه شهر، شکل گیری نامناسبی داشته باشد.

او با بیان اینکه برخی از این مناطق حاشیه‌ای پر از ساختمان‌های مسکونی یک طبقه پر شده و جای خدمات دهی به آنها وجود ندارد، افزود: در شهرک‌هایی مانند کوشکک و وزیر آباد حتی یک متر زمین وجود ندارد که متعلق به شهرداری یا بخشداری باشد که بتوانیم به آنها خدمات ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز محله محوری را از رویکردهای مهم شهرداری این منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: منطقه هفت در شمار مناطقی است که نیارمند کار مضاعف است و باید تلاش کرد تا بافت حاشیه‌ای دیگری در مجاورت این منطقه شکل نگیرد.

اکبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر هفت روستا به این منطقه الحاق شده بود، گفت: هم‌اینک حریم شهر این منطقه نزدیک به ١٢ هزار هکتار تا پس از دریاچه نمک می‌رسد.

او بیان کرد: الحاق روستاهای اقبال آباد و ماه فیروزان نیز در دست بررسی است.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز به پروژه‌های در دست احداث این منطقه در سال جاری هم اشاره و با بیان اینکه بودجه مصوب عمرانی ما برای امسال ٧٦ میلیارد تومان است، گفت: هم‌اینک ۴۸ مورد قرارداد فعال داریم و ٢٤ مورد قرارداد جدید نیز با پیمانکار امسال منعقد شده است.

اکبری به پروژه بزرگراهمولوی به عنوان یکی از رینگ‌های پیرامونی شیراز به طول ٦ کیلومتر اشاره و عنوان کرد: بخشی از این پروژه تا بلوار ولایت به بهره برداری رسیده است.

او بیان کرد: از بلوار خلیج فارس تا رودخانه خشک نیز در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد و فاز آخر آن که به تملک زیادی نیاز دارد در سال‌های آینده به اتمام می‌رسد.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز همچنین پروژه بلوار خلیج فارس هم اشاره و بیان کرد: ١٧٦ متر عرض این بلوار است و شهرداری بخشی از تملک‌ها را برای اجرای این پروژه انجام داده است.

اکبری به پروژه گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی ابونصر هم اشاره و با بیان اینکه شهرداری باید ٢٤ هکتار تملک انجام دهد که فعلا تملک ٧ هکتار آن را در اولویت قرار داده‌ایم که انجام شده و در حال عملیات اجرایی است، گفت: مابقی در آینده انجام خواهد شد البته طراحی کامل این ٢٤ هکتاری انجام شده و با اتمام آن شاهد بهره برداری یکی از پروژه‌های شاخص شهر شیراز خواهیم بود.

او به پروژه گردشگری برم دلک هم اشاره کرد و از احیای آبگیر و کتیبه‌های میراثی در دوره ساسانی در این پروژه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سال ١٤٠١ تعریف دیده شده است.

سرپرست شهرداری منطقه ٧ شیراز به موضوع سیلاب و فصل سرما هم اشاره و عنوان کرد: زمانی که بارندگی اتفاق می‌افتد حدود ٥٠ درصد از نزولات جوی از سمت منطقه هفت به سمت رودخانه خشک عبور می‌کند و در همین راستا عملیات اجرایی لایروبی رودخانه خشک آغاز شده و حدود ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.همچنین کانالهای رو بسته و رو باز زیادی در این منطقه وجود دارد که لایروبی آنها در حال انجام است.

اکبری با بیان اینکه برای کنترل سیلاب پروژه آبخیزداری تحت عنوان کوه را در این منطقه آغاز شده است، تصریح کرد: شهرداری منطقه ٧ شیراز امسال برای لایروبی رودخانه خشک حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمربندی شرق شیراز شهرداری منطقه هفت سال 1401 شهرداری منطقه ٧ شیراز سرپرست شهرداری منطقه رودخانه خشک هم اشاره منطقه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع‌های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی‌های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیر‌های درون شهری و برون شهری است، بهره برداری از آن می‌تواند شرایط را علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود ببخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله‌مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه