Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالگردهای روسی در مناطق و خطوط تلاقی بین ارتش سوریه و گروه‌های «ترکمانی» وفادار به ارتش ترکیه در حومه استان الحسکه سوریه تمرینات نظامی انجام دادند؛ جایی که ارتش سوریه با توجه به نشانه‌های بالای درگیری مستقیم، در وضعیت آماده باش به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، بالگردهای ارتش روسیه از روز گذشته (یکشنبه) در منطقه تل تمر در شمال غرب الحسکه تمرینات فشرده انجام داده‌اند که این تمرینات و مانورها برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی گزارش داد که تانک‌های ارتش ترکیه قبل از ورود به نبرد در جرابلس سوریه در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۶، در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه مستقر هستند.

این منابع افزودند: مانور نظامی هوایی روسیه بخشی از تلاش‌های این کشور برای حفظ وضعیت کاهش تنش و تداوم وضعیت امنیتی در مناطق تلاقی گروه‌های «کُرد» طرفدار ارتش آمریکا (شبه نظامیان قسد) و شبه نظامیان «ترکمانی» زیر نظر ارتش ترکیه است.

اسپوتنیک به نقل از منابع سوری گزارش داد که ارتش ترکیه امروز دوشنبه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی» و بقیه گروه‌های «ترکمن» وفادار به آن را در جریان محورهای عملیات نظامی علیه شبه نظامیان «قسد» در شمال شرقی سوریه قرار داده است.

این منابع تأکید کردند که افسران ترکیه را در جریان محورهای عملیات نظامی موسوم به «اتاق فرماندهی» (عزم و جبهه آزادسازی سوریه) قرار داده و از آنها خواستند که خود را عملیات در چهار محور تل تامر در حومه شمال غربی الحسکه، تل رفعت در حومه شمالی حلب و عین عیسی در حومه شمالی رقه و منبج در حومه شمال شرقی حلب تا شهر منبج به عنوان محور اشغال آماده کنند.

نقاط تلاقی و رویارویی شبه نظامیان «کرد» و «ترکمن» وفادار به ارتش آمریکا و ترکیه به ترتیب شاهد وضعیت آماده باش بین دو طرف در حومه الحسکه، رقه و حلب است و هر یک از دو طرف نیروهای کمکی نظامی به نقاطی که احتمال وقوع درگیری مستقیم نظامی وجود دارد، ارسال کرده‌اند.

منابع محلی و میدانی به «اسپوتنیک» گفتند که نیروهای «SDF » (قسد) امروز با خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگین مواضع خود را در خط مقدم جبهه مقابل گروه‌های «ترکمن» در حومه تل تمر در شمال غرب حسکه تقویت کردند.

منابع مذکور عنوان کردند: شبه نظامیان قسد در حال حفر خندق و تونل بین تل تامر در حومه الحسکه و عین عیسی در حومه رقه هستند و نیروهای کمکی زیادی به این مناطق اعزام شده‌اند.وضعیت در الدرباسیة والقحطانیة فی اطراف قامشلی و حسکة هم بدین شکل است.

تقویت نظامی کُردها در این منطقه ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای ترکیه کاروان جدیدی متشکل از خودروهای نظامی و کامیون‌های سنگین حمل‌ونقل حاوی مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات لجستیکی به چندین منطقه تحت کنترل خود بین مناطق راس‌العین و تل تامر وارد کرده‌اند.

منابع محلی به «اسپوتنیک» گفتند که یک کاروان نظامی متشکل از ده‌ها کامیون، خودروی جنگی و نفربر که از خاک ترکیه می‌آمدند، دیشب (یکشنبه) وارد شهر راس‌العین و اطراف آن شدند.

منابع اشاره کردند که این کاروان شامل تسلیحاتی از جمله توپ سنگین، ضد زره و مقادیر زیادی مهمات مختلف، علاوه بر نفربرهای پیشرفته بود که در چندین منطقه در راس العین تخلیه شدند.

شب گذشته درگیری شدید چند ساعته بین دو گروه «ترکمن» و «کُرد» در حوالی شهر راهبردی عین عیسی در شمال استان رقه رخ داد که طی آن هواپیماهای شناسایی ترکیه بر فراز عین عیسی و عین العرب در حومه حلب به پرواز درآمدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه روسيه آمريكا تركيه حومه شمال شبه نظامیان ارتش ترکیه عین عیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی

منابع عبری چهارشنبه‌ شب گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی صهیونیست‌ها، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش مهر، با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است. اکنون شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند