Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:04:30 GMT

معاون وزیر بهداشت: حرمت بیماران باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۲۱۷۷

معاون وزیر بهداشت: حرمت بیماران باید حفظ شود

دکتر عباس شیراوژن دوشنبه‌شب در افتتاحیه هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمان و مبلغان جهادی در عرصه سلامت افزود: یکی از مهمترین آزمون‌ها برای کادر درمان در چند سال اخیر، طی ۲۰ ماه گذشته شکل گرفت که با جانفشانی، از آن سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به سختی فعالیت کادر درمان در طول دوره شیوع کرونا عنوان کرد: ارائه خدمت از سوی شما به بیماران یک کار جهادی بود و با اینکه شما گلایه هایی نیز داشتید، ولی مردم را یاری کردید و این قوت قلبی برای مسوولان در عبور از این شرایط بحرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا دهها میلیون دُز واکسن با همت نیروهای جهادی مردمی و همچنین کادر پزشکی تزریق شد و اکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر هر ۲ مرحله‌ واکسیناسیون کرونا را انجام داده اند تا به شرایط پایدار در امر سلامت کشور برسیم.

او با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت برای حفظ جان مردم، گفت: انجام واکسیناسیون به عنوان یک دستاورد بشری برای کنترل کرونا تا زمان دستیابی به داروی آن مورد تاکید است و ایجاد نگرانی از سوی برخی افراد نباید خللی در انجام واکسیناسیون ایجاد کند و بر همین اساس نیاز است تا در این مورد فرهنگ سازی انجام شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با قدردانی از خدمات کادر درمان در خدمت رسانی به مردم در ایام بحران کرونا، عملکرد آنان را در حکم مستحبات دانست و گفت: شما کادر درمان بعد از انجام واجبات دینی، به خدمت خلق پرداختید.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل افزود: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ و پس از پیدایش کرونا، سازمان اوقاف و امور خیریه سعی کرد در تمام عرصه‌های مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ورود پیدا کند و بر همین اساس گروه های جهادی و خیّران با حضور در بقاع متبرکه، آنجا را به پایگاه های سلامت و همچنین تولید ماسک و بسته‌بندی ارزاق عمومی تبدیل کنند و تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خدمات تولیدی آنان در اختیار مردم قرار گرفته است.

۲۵ درصد موقوفات کشور با موضوع سلامت است

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم گفت: موضوع وقف در امور سلامت از گذشته وجود داشته و اکنون ۲۵ درصد موقوفات کشور مرتبط با موضوع سلامت است.

رضا معممی مقدم افزود: در ۱.۵ سال اخیر برای ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر به ارزش ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال مساعدت مالی از سوی واقفان در موضوع درمانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت رقبات با نیت بهداشت و درمان ۱۰ میلیون متر مربع است، عنوان کرد: ۹۶۰ میلیارد ریال تجهیزات بهداشتی و پزشکی از درآمد موقوفاتی که برای این موضوع وقف شده بود، خریداری شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کل کشور ۲۰۸ هزار موقوفه وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۱۳۶ موقوفه مرتبط با موضوع سلامت است که هزار و ۷۰۵ مورد آن با حوزه دارو ارتباط دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: در گذشته هر ساله شاهد حضور بیش از ۳۲ میلیون زائر ایرانی و چهار میلیون زائر غیرایرانی در مشهد مقدس بودیم و بنا بود با برنامه ریزی صورت گرفته در سطح کشور و در افق سال ۱۴۰۴ تعداد زائران ایرانی به سقف ۴۰ میلیون نفر برسد که با پیدایش ویروس کرونا این توفیق از ما سلب شد.

محمدصادق براتی افزود: از اسفند سال ۱۳۹۸ و با آغاز بحران کرونا، وزارت بهداشت برای استان خراسان رضوی، به علت وجود زائران غیر ایرانی و ایرانی، بدترین شرایط را پیش بینی کرده بود.

وی گفت: تمام ارکان حاکمیتی و حکومتی در این استان پای کار آمدند و با تامین امکانات و تجهیزات لازم به غیر از اوج گیری بحران در موج پنجم کرونا، که فوتی های زیادی را نسبت به دوره های گذشته داشت، شرایط مقابله با ویروس کرونا کنترل شد.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی، ۲۰ هزار تخت در مراکز اقامتی و هتل‌ها برای استفاده بیماران کرونایی در دوران نقاهت آنها پیش بینی شده بود که فقط هزار تخت آن مورد استفاده قرار گرفت.

او افزود: با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته بر ضد ویروس کرونا اکنون شاهد گسترش حضور زائران در این استان هستیم و امیدواریم مرحله ششم شیوع کرونا با تدابیر اندیشیده شده، به خوبی پشت سر گذاشته شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه مدافعان سلامت ویروس کرونا شهدای مدافع سلامت واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مدافعان سلامت ویروس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه مدافعان سلامت ویروس کرونا شهدای مدافع سلامت واکسن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان