Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اقدام جنجالی سفارت کره جنوبی در تهران در اهدای 2 هزار ماسک به بیمارستانی در تهران این سفارتخانه در توییتر به انتقادها واکنش نشان داد.

سفارت کره جنوبی در این توییت آورده است: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار، از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل ۱ میلیون واکسن آسترازنکا، ۱ میلیون ماسک و کیت‌های پی سی آر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روز یکشنبه سفارت جمهوری کره (کره جنوبی) در توییتر این سفارتخانه از اهدای ۲ هزار ماسک کی‌اف۹۴ به بیمارستانی در تهران خبر داد.

در این توئیت آمده بود: ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کویید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.

گفتنی است، هر بسته یکصد عددی ماسک کی‌اف۹۴ (kf۹۴) بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار وون کره یعنی ۱۰ الی ۱۳ دلار است که ۲ هزار ماسک حدود ۲۰۰ الی ۲۶۰ دلار می‌شود.

به نظر می‌رسد هزینه پذیرایی از سفیر کره جنوبی بیش از این مبلغ شده باشد. این اقدام سفیر کره جنوبی در حالی که هفت میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های سئول بلوکه شده و امکان دسترسی ایران به این دارایی‌ها آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا فراهم نشده، واکنش‌های کاربران در توئیتر را به همراه داشت و امروز نیز یکی از خبرنگاران در نشست هفتگی «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره سؤال کرد.

خطیب‌زاده در این باره گفت: «این را فعلاً در حد طنز نگه می‌داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان دادند با آن‌چه دولت کره در قبال ایران نشان داده، شاید به نوعی نارضایتی دارند و این را در موضوعات مختلف احساس می‌‌کنیم.»/فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سفارت کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین

به مناسبت چهلمین سالگرد افتتاح سفارت ایران در دوبلین با حضور سفرا، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان دانشچویی و فرهنگی مقیم ایرلند، مراسمی در کنابخانه دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در ایرلند در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: در این مراسم سخنرانان بر اهمیت تبادلات فرهنگی، پیوندهای ادبی و تاریخی ایران و ایرلند تاکید کردند و بر ضرورت توجه به این مناسبات تاکید شد. هم‌چنین در این مراسم در ویدیویی دانشمندان مشهور ایرانی و اقدامات آنها معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاره جنجالی به ایران بازنگشت ؛ واکنش سرمربی
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار