Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی ساعی طبق یکی از  بندهای آیین نامه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک می تواند عضو کمیسیون بعدی نیز باشد. 

به گزارش ایسنا دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک  بیست و یکم آبان برگزار می شود. در این انتخابات ۱۵ ورزشکار  عضو کمیسیون  خواهند شد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد طبق آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران که به تایید کمیته بین‌المللی المپیک هم رسیده است، بندی وجود دارد  که هادی ساعی با استفاده از آن می تواند دوباره عضو کمیسیون ورزشکاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند یک ماده ۴ آیین نامه کمیسیون ورزشکاران در مورد ترکیب کمیسیون است، آمده است:

" تعداد اعضای انتخاب شده کمیسیون ۱۵ نفر خواهد بود که برای ۴ سال انتخاب می‌شوند. علاوه بر این، کمیسیون باید اعضای ایرانی کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته های ملی المپیک و شورای المپیک آسیا را به اعتبار سمتشان با حق رای به عضویت بپذیرند."

با توجه به اینکه ورزشکاران سه دوره اخیر المپیک (لندن، ریو و توکیو) می توانستند در انتخابات ثبت نام کنند، هادی ساعی واجد شرایط نبود  و آخرین المپیکی که او حضور داشت، ۲۰۰۸ پکن بود اما از آنجا که او عضو کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا است بنابراین با استفاده از این بند می تواند در کمیسیون بعدی هم عضویت داشته باشد. 

هادی ساعی نیز در گفتگو با ایسنا امکان استفاده از این بند  برای حضور مجدد در کمیسیون را تایید کرد.

از دیگر نکات مهمی که در ترکیب کمیسیون اعلام شده به شرح زیر است: 

*از میان ۱۵ نفر عضو انتخاب شده هم حداقل چهار نفر باید از بانوان و یک نفر از ورزشکاران واجد شرایط ورزش‌های زمستانی باشند.

* اکثریت اعضای کمیسیون باید مرکب از ورزشکارانی باشند که در زمان انتخاب شان در یک رشته ورزشی بازیهای المپیک شرکت می نمایند یا در هشت سال قبل شرکت کرده باشند. چنانچه در زمان شمارش آرا شرایط مذکور کسب نشده باشد در آن صورت ۸ نفر المپین که حائز شرایط بوده و بالاترین تعداد آرا نیز کسب کرده باشند در راس فهرست اعضای منتخب کمیسیون قرار می‌گیرند.

*حداکثر سه ورزشکار از هر فدراسیون ورزشی که ورزشکاران آنها حداقل در یکی از سه دوره اخیر بازی‌های المپیک مدال آور بوده اند می توانند عضو کمیسیون باشند سایر فدراسیون های ورزشی المپیکی و غیر المپیکی صرفاً می توانند یک عضو داشته باشند.

* رئیس کمیته ملی المپیک با مشورت رئیس کمیسیون و حصول اطمینان از برابری منصفانه جنسیتی و رشته‌های ورزشی و نیز اطمینان از تحقق کلیه شرایط عضویت  و دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران، در هر زمان می‌تواند حداکثر چهار ورزشکار را از میان ورزشکاران واجد شرایط به عضویت کمیسیون با حق رای منصوب نماید.

در اولین جلسه پس از برگزاری انتخابات، کمیسیون باید نسبت به انتخاب رئیس و نایب رئیس اقدام کند که این نفرات به مدت دو سال انتخاب می شوند.  حکم رئیس و نایب رئیس کمیسیون توسط رئیس کمیته ملی المپیک و احکام سایر اعضا توسط دبیرکل صادر می‌شود.

دبیر کمیسیون جهت پیگیری امور اداری و اجرایی مربوطه از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک و با مشورت رئیس کمیسیون بدون حق رای معرفی می شود. چنانچه دبیر از اعضای منتخب باشد حق رای خواهد داشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هادي ساعي کمیسیون ورزشکاران کمیته کمیته ملی المپیک عضو کمیسیون هادی ساعی حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هادی رضایی مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان شد

هادی رضایی به عنوان مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵ در تاشکند انتخاب و معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، طی حکمی از سوی علی اصغرحسن زاده سرپرست دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک، هادی رضایی به عنوان مسئول پروژه بازی های پاراآسیایی جوانان 2025 تاشکند منصوب شد.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای هادی رضایی گرکانی

با سلام و احترام،

با عنایت به دانش، تخصص و سوابق جنابعالی به موجب این حکم به سمت مسئول پروژه بازی های پاراآسیایی جوانان تاشکند 2025 منصوب می‌گردید. امید است با استعانت از پروردگار متعال و تحت توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و مدنظر قراردادن رهنمود‌های  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیشبرد و تأمین اهداف و ارتقای توانمندی‌‌های کمیته و انجام مسئولیت‌‌های محوله موفق و مؤید باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هادی رضایی مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان شد
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند