Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نظامیان روسی از طریق بالگردهای خود در نزدیکی مناطق محل استقرار نیروهای «ترکمانی» وفادار به ارتش ترکیه در سوریه اقدام به برگزاری یک رزمایش کردند.

گفته شده این رزمایش نظامی روسیه در منطقه تل تمر در شمال غرب الحسکه صورت گرفته و برای چند روز دیگر ادامه دارد.

برخی منابع میدانی گفته‌اند که مانور نظامی هوایی روسیه بخشی از تلاش‌های این کشور برای حفظ وضعیت کاهش تنش و تداوم وضعیت امنیتی در مناطق تلاقی گروه‌های «کُرد» طرفدار ارتش آمریکا (شبه نظامیان قسد) و شبه نظامیان «ترکمانی» زیر نظر ارتش ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی پارلمان ترکیه در آنکارا تداوم عملیات ارتش این کشور در خاک عراق و سوریه را به مدت دو سال به بهانه مبارزه با تروریست در مناطقی از سوریه و عراق تمدید کرده است.

در همین ارتباط نیز خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که نمایندگان پارلمان ترکیه تمدید دو ساله عملیات ارتش این کشور تا اکتبر ۲۰۲۳ را به تصویب رساندند.

س از اقدام اخیر ترکیه در تمدید حضور نیروهای نظامی در عراق و شمال سوریه برای دو سال دیگر، وزارت خارجه سوریه به شدت به این موضوع واکنش نشان داد و چنین اقدامی را محکوم می‌کند.

در همین ارتباط نیز یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرده که سیاست رئیس جمهور ترکیه با تجاوز نظامی به خاک سوریه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص این کشور خطری برای صلح و امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

دمشق همچنین افزود: سوریه بر اساس منشور ملل متحد و قوانین بین المللی دفاع از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی را حق مطلق خود می‌داند و برای مقابله با تعرض‌های ترکیه و آزادسازی کامل اراضی سوریه از همه امکانات و تدابیری که قوانین بین الملل مجاز شمرده اند استفاده خواهد کرد.

مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه از جامعه بین الملل خواسته است تا ترکیه را بخاطر ارتکاب جنایت جنگی و تجاوزاتش بازخواست کند تا غرامت همه ویرانی‌های بر جای گذاشته در سوریه را بپردازد.

کد خبر 5341643

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه سوریه مانور نظامی ترکیه لبنان ایالات متحده امریکا عربستان سعودی جورج قرداحی جو بایدن فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق افغانستان سوریه ترکیه برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین