Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@23:51:43 GMT

این داروی 4 دلاری درمان زودهنگام کروناست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۲۸۸۸

این داروی 4 دلاری درمان زودهنگام کروناست؟

به گزارش جام جم آنلاین ،  یک داروی ضدافسردگی که در کانادا و امریکا ارزان قیمت است نیاز به بستری شدن در بیمارستان در میان بزرگسالان پرخطر مبتلا به کووید-19 را کاهش می دهد.

محققان یک قرص مورد استفاده برای افسردگی و اختلال وسواس اجباری را آزمایش کردند. این قرص برای کاهش التهاب شناخته شده بود و در مطالعات کوچکتر امیدوارکننده به نظر می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها نتایج را با مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، که دستورالعمل های درمانی را منتشر می کند، به اشتراک گذاشته اند و امیدوارند که توصیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کنند.

دکتر ادوارد میلز، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه مک مستر در همیلتون واقع در انتاریوی کانادا گفت: «اگر سازمان جهانی بهداشت این دارو را توصیه کند، خواهید دید که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.»

 وی افزود: «بسیاری از کشورهای فقیر این دارو را به راحتی در دسترس دارند. ما امیدواریم که منجر به نجات جان افراد زیادی شود.»

این قرص که فلووکسامین نام دارد برای یک دوره درمان کرونا در کانادا و آمریکا 4 دلار هزینه دارد. در مقایسه، هزینه درمان آنتی بادی IV حدود 2 هزار دلار و قرص آزمایشی ضد ویروسی با برند مرک «Merck» برای کووید19 حدود 700 دلار در هر دوره است. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت درمان‌های مختلف به صورت ترکیبی برای مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

محققان این داروی ضدافسردگی را روی تقریباً هزار و 500 برزیلی که اخیراً به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و به دلیل سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت در معرض خطر بیماری شدید قرار داشتند، آزمایش کردند. حدود نیمی از آنها داروی ضد افسردگی را به مدت 10 روز در خانه مصرف کردند و بقیه قرص های ساختگی (دارونما) دریافت کردند. آنها به مدت چهار هفته تحت آزمایش قرار گرفتند تا ببینند چه کسی در بیمارستان بستری شده و چه مدت آنجا مانده است.

در گروهی که دارو مصرف کردند، 11 درصد نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا اقامت طولانی مدت در اورژانس داشتند. این در حالی است که 16 درصد از گروه دارونما نیاز به بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا داشتند. نتایجی که در مجله Lancet Global Health منتشر شد، آنقدر قوی بود که کارشناسان مستقلی که این مطالعه را زیر نظر داشتند توصیه کردند که زودتر آن را متوقف کنید زیرا نتایج واضح بودند.

سوالاتی در مورد بهترین دوز وجود دارد، اینکه آیا بیماران کم خطر نیز ممکن است سود ببرند و آیا این قرص باید با سایر درمان ها ترکیب شود یا خیر.

پروژه بزرگ‌تر هشت داروی موجود را بررسی کرد تا ببیند آیا می‌توانند علیه ویروس همه‌گیر عمل کنند یا خیر. این پروژه هنوز در حال آزمایش یک داروی هپاتیت است، اما بقیه داروها - از جمله متفورمین، هیدروکسی کلروکین و ایورمکتین - هنوز به نتیجه نرسیده اند.

دکتر پل ساکس از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: ژنریک ارزان قیمت و قرص مرک کووید-19 به روش‌های مختلفی کار می‌کنند و «ممکن است مکمل هم باشند».

در اوایل این ماه مسئولان شرکت مرک از قانون‌گذاران در ایالات متحده و اروپا خواست تا قرص ضد ویروسی این شرکت را مجاز کنند.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!