Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: وقوع انفجار در نیروگاه هسته‌ای ترکیه، جزئیات عملیات قریب الوقوع ترکیه در شمال سوریه، افشای سفر اخیر هیات موساد به سودان، افشای اولین توافقنامه اقتصادی سوریه با پاکستان و ورود کاروان نظامی جدید آمریکا از عراق به سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع انفجار در نیروگاه هسته‌ای ترکیه

منابع خبری از وقوع انفجار در داخل نیروگاه هسته‌ای ترکیه در جنوب این کشور خبر دادند.

روز گذشته انفجاری در داخل نیروگاه هسته‌ای «آکویو» که هنوز در شهر «مرسین» در جنوب ترکیه در حال ساخت است، رخ داد و هنوز علت این انفجار مشخص نشده است.

روزنامه ترکیه‌ای «زمان» ضمن انتشار این خبر، به علت وقوع این انفجار اشاره نکرده است.

«علی ماهر بشایر» نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان ترکیه با انتشار تصاویری از این انفجار، گفت: «این نیروگاه هسته‌ای فاجعه‌ای برای شهر مرسین و ترکیه است».

وی افزود: «در ساخت نیروگاه آکویو مشکلات زیادی وجود دارد و این نیروگاه در دست ساخت، تاکنون چندین بار ترک برداشته است».

جزئیات عملیات قریب الوقوع ترکیه در شمال سوریه

یک مسئول نظامی ترکیه اعلام کرد، عملیات نظامی ارتش این کشور و نیروهای "ارتش ملی" (نیروهای تحت حمایت ترکیه) در شمال سوریه نزدیک است.

به گزارش سایت المیادین، این مسئول نظامی ترکیه روز دوشنبه جزئیات مربوط به تهدیدات ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را اعلام کرد.

وی تصریح کرد، عملیات نظامی ارتش ترکیه و نیروهای "ارتش ملی سوریه"، نزدیک است.

این مسئول ترک همچنین خاطرنشان کرد، این عملیات نظامی شامل "تل رفعت" می‌شود و به "رادار" و "الشعاله" در غرب شهر "الباب" می‌رسد و همچنین شامل "عین العرب کوبانی"، "منبج" و "عین عیسی" می‌شود و تا "المالکی" ادامه می‌یابد و محور درگیری خشونت‌بار است.

وی ادامه دارد، ۴۰ هزار نیروی مسلح علاوه بر کماندوهای ترکیه با پوشش هوایی، موشکی و توپخانه‌ای برای فلج کردن تحرکات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در تمامی نقاط مرزی مشارکت خواهند داشت.

ترکیه مراکز خود در شمال سوریه را با صدها تجهیزات نظامی و توپخانه‌ای سنگین تقویت کرده است.

افشای سفر اخیر هیات موساد به سودان

منابع خبری فاش کردند که هیئتی از مقامات سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) هفته گذشته در پی کودتای نظامی در این کشور، با یک مقام نظامی در خارطوم، پایتخت سودان، دیدار کرده است.

 روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت بدون ذکر منبعی گزارش داد که هدف این هیأت میانجیگری بین دو طرف درگیر نبوده بلکه دستیابی به درکی از وضعیت سودان به عنوان کشوری است که اسرائیل با آن عادی سازی روابط کرده است.

این درحالی است که وب سایت عبری وای نت نوشت که هیات اسرائیلی شامل نمایندگانی از موساد بود و با عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و ظاهراً عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده این کشور، گفتگو کرد.

وب سایت عبری وای نت با اشاره به اینکه منابع سودانی این بازدید را که با هدف میانجیگری بین دو طرف صورت گرفته بود، تایید کردند، نوشت که به نظر می‌رسد هدف واقعی این است که مشخص شود پس از حوادث اخیر در سودان چه می گذرد.

رژیم صهیونیستی تاکنون از موضع گیری علنی در مورد حوادث اخیر سودان خودداری کرده است.

طبق نوشته این سایت، رویدادهای هفته گذشته سودان ممکن است بر روند عادی سازی در برقراری روابط دیپلماتیک کامل تأثیر بگذارد، زیرا روابط دو طرف از ابتدا کندتر از روابط بین اسرائیل و سایر کشورهای عربی بوده است.

روزنامه عبری "اسرائیل هیوم" هم نوشت: "هدف از سفر این هیئت تضمین تداوم روند عادی سازی میان سودان و اسرائیل در پس زمینه تنش های داخلی در این کشور است."

این روزنامه نوشت: سودان یکی از چهار کشوری است که "توافقنامه ابراهیم" را برای عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای عربی امضا کرده است، اما تاکنون عملاً روابط با اسرائیل را ارتقاء نداده و نمایندگی دیپلماتیک در این کشور باز نکرده است و تنها یک نماینده برای ایجاد روابط فرستاده است.

بر خلاف کشورهای غربی که کودتا را محکوم کردند، اسرائیل تحولات سودان را بدون اظهار نظر رسمی در مورد آنها رصد می‌کند، که ممکن است به عنوان حمایت ضمنی اسرائیل از کودتا تلقی شود.

عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان دوشنبه گذشته از برقراری وضعیت فوق العاده در این کشور و انحلال شورای حاکمیتی و شورای انتقالی خبر داد.

او بخش غیرنظامی حاکم در سودان را به "توطئه و تحریک علیه ارتش" متهم کرد.

ژانویه گذشته، سودان به طور رسمی و تحت نظارت ایالات متحده توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کرد.

افشای اولین توافقنامه اقتصادی سوریه با پاکستان

روزنامه الوطن سوریه نوشت: سوریه یادداشت تفاهمی را در زمینه همکاری اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی پاکستان امضا کرده است.

 به نوشته این روزنامه، این یادداشت تفاهم اولین یادداشت تفاهم در نوع خود در چارچوب تقویت همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی است که برای هر دو کشور سودمند خواهد بود.

این توافق در ساختمان وزارت اقتصاد سوریه امضا شد به طوریکه از طرف سوریه محمد سامر خلیل، وزیر اقتصاد و تجارت و از طرف پاکستان سعید محمد خان سفیر این کشور در سوریه به نمایندگی از وزارت تجارت کشورش این توافقنامه را امضا کردند.

این یادداشت تفاهم پنج ساله بوده و ایجاد سازوکار پیگیری توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به خصوص اجرای طرح‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای تجاری و برنامه‌ریزی همایش‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها و فرصت‌یابی‌ها و دیگر زمینه‌ها را دنبال می‌کند.

خلیل به این روزنامه گفت، امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌های مورد نظر همکاری اقتصادی را مشخص خواهد کرد و راه‌ها و ابزارهای لازم برای همکاری اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی بین دو کشور از رهگذر ترغیب مواضع و گسترش لیست‌های تبادلات تجاری و برداشتن موانع مقابل این مسیر را بررسی خواهی کرد.

سفیر پاکستان نیز اشاره کرد، ازسرگیری پروازها بین دو کشور گامی مهم در فعال سازی تجارت دوجانبه و ترغیب هیئت‌های تاجران دو طرف برای سفر به دو کشور جهت کشف فرصت‌ها خواهد بود.

ورود کاروان نظامی جدید آمریکا از عراق به سوریه

 کاروانی مرکب از کامیون های حامی تجهیزات و مهمات نظامی و لجستیک متعلق به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی امریکا امروز از عراق به سوریه رسید.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این کاروان مرکب از ۵۰ کامیون حامل مواد لجستیک با عبور از گذرگاه نظامی الولید در منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد و به شهر القامشلی در استان الحسکه در شمال شرق این کشور رسید.

بر اساس این گزارش، کاروان های ائتلاف بین المللی که از عراق وارد سوریه می شوند عموما عازم پایگاه های نظامی آمریکا در استان الحسکه و دیر الزور می شوند.

روسیا الیوم نوشت که این نخستین کاروان ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکاست که پس از دیدار اخیر میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وارد سوریه می‌شود.

آمریکا بزرگ‌ترین حامی گروه شبه نظامی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه است که یگان‌های مدافع خلق کُرد ستون فقرات آن شمرده می‌شود.

حمایت آمریکا از شبه نظامیان کُرد یکی از بزرگ‌ترین مسائل مورد اختلاف میان آمریکا و ترکیه است چرا که ترکیه یگان‌های مدافع خلق کُرد را گروهی تروریستی و بخشی از حزب کارگران کردستان می‌داند که ارتش ترکیه از بیش از سه دهه پیش در داخل و خارج این کشور با آن مبارزه می‌کند.

اردوغان روز یکشنبه پس از دیدار با بایدن در رم اعلام کرد که روند حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد در سوریه همانطور که تاکنون انجام شده ادامه نخواهد یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول چشمه کوهرنگ آیت الله صافی گلپایگانی ابوالفضل ابوترابی طرح جهش تولید مسکن تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه اسرائیل عربستان لبنان ربیع الاول چشمه کوهرنگ آیت الله صافی گلپایگانی ابوالفضل ابوترابی طرح جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار