Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:55:13 GMT

جزئیاتی ناگفته از جلسه‌ای ویژه در گمرک

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۳۹۰۸

جزئیاتی ناگفته از جلسه‌ای ویژه در گمرک

ماجرای جلسه چندی پیش در گمرک ایران برای ترخیص صدها کانتینر لوازم خانگی رسوبی دارای ابعاد شنیده‌نشده قابل‌توجهی است.

به گزارش مشرق، چندی قبل جلسه ویژه‌ای در گمرک ایران برای تعیین تکلیف ترخیص یا مرجوعی صدها کانتینر لوازم خانگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر نمایندگان و مدیران و معاونین فنی، حقوقی و نظارتی گمرک ایران، مقام ارشد ارزی بانک مرکزی، مدیرکل مقررات صادرات واردات وزارت صمت، کنار چند مدیر حقوقی دستگاه‌های دخیل در پرونده حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

طی دو ماه ۹ میلیارد دلار کالا صادر شد

با توجه به صدور آرا به‌نفع صاحب کالا عملاً شرایط برای صدور مجوز ترخیص این حجم بزرگ کالای مصرفی آماده بود. موضوع تاجایی جدی شده بود که یک مقام ارشد گمرک ایران یک روز قبل از برگزاری جلسه در مصاحبه‌ای خبر از ترخیص قریب الوقوع محموله رسوبی در بندر شهید رجایی داده بود.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف نظرات خود را مطرح کردند اما در میانه جلسه یک مقام ارشد نظارتی در گمرک ایران اطلاعات جدیدی از این پرونده را مطرح می‌کند که عملاً فضای حاکم بر جلسه را صد و هشتاد درجه تغییر می‌دهد، در واقع طرح دو سؤال از وزارت صمت و بانک مرکزی نتیجه از قبل پیش‌بینی‌شده را عوض کرد.

سؤال اول درباره چرایی عدم اعتراض در مهلت قانونی بیست‌روزه بخش حقوقی وزارت صمت به رأی بدوی صادره از دیوان عدالت در خصوص اعتبار ثبت سفارش سنوات گذشته بود.

سؤال دوم درباره منشأ ارز اظهارشده از سوی صاحب کالا بود، ظاهراً پیش از جلسه اطلاعات مهمی درخصوص منشأ این ارز جمع‌آوری شده بود که طرح این ابهام ارزی عملاً فضای جلسه را تغییر می‌دهد، چندی بعد نیز این مسئله یعنی منشأ ارزی محموله مورد بحث از سوی مدیران دیگر گمرگ به‌صورت رسمی در رسانه‌ها مطرح شد، در نهایت نیز دیگر نماینده دستگاه نظارتی خارج از دولت نکات مهمی را در خصوص حمایت از کالای تولید داخل و چالشهای بحث واردات گسترده مطرح‌ می‌کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان گمرک ترخیص کالا کانتینر لوازم خانگی گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شهریار عباسی در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: هیأتی که هم اکنون به دستور وزیر کشور به استان ایلام سفر کرده اند؛ به منظور بررسی مشکلات کلان که گره گشایی آن از مرکز صورت می‌گیرد، حضور دارند.
وی افزود: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل است، نباید در این نشست مطرح شود.
عباسی از نمایندگان تجار و بازرگانان و بخش خصوصی خواست، مشکلاتی که نیازمند پیگیری از طریق وزارت‌های بالا دستی است را در این فرصت، مطرح کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تشریح کرد: اشخاص برگزیده‌ای از طرف وزیر محترم کشور در استان صرفا برای بررسی و شناسایی مشکلات کلان در حوزه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، صنعت، آب، پسماند، انرژی و سایر موارد مهم استان حضور دارند.
عباسی تاکید کرد: ما می‌توانیم از این فرصت برای رفع مشکلات کلان استان که در توان مقامات ارشد کشوری است بهره ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با بررسی دقیق مسائل کلان و دستور وزیر برای رفع آن شاهد قدم‌های بزرگی برای توسعه و تعالی استان باشیم.

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم