Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- محور زنجان به دندی با ۹۰ کیلومتر طول یکی از پر‌ترددترین محور‌های مواصلاتی استان است که با گذشت چندین سال از آغاز دو بانده کردن آن، اما هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، برخی از جاده‌های استان زنجان به دلیل وجود شرایطی همچون معادن، مقاصد گردشگری، حیات وحش، جاذبه‌های طبیعی همواره جزء پرتردد‌ترین‌ جاده‌ها محسوب می‌شوند، جاده دندی به زنجان و بالعکس نیز از جمله‌ آن‌هاست که به دلیل وجود معادنی همچون سرب و روی بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه، شرکت کالسمین، معادن سنگ و فرآوری آن‌ها و مسیر دسترسی به تخت سلیمان تردد بالایی از کامیون‌ها، کشنده‌ها، تریلر‌ها، خودرو‌های سبک و سنگین در این محور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قریب به یک دهه است که تعریض محور دندی به زنجان در دست اقدام است اما انگار این پروژه‌ نیز همانند بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره استان روند قطره چکانی در تخصیص اعتبار و لاک‌پشتی در اجرای پروژه دارد که سبب شده بعد از این سال‌ها این پروژه 90 کیلومتری تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. اما عرض کم جاده در کنار پر پیچ و خم بودن آن و به دلیل تردد بالا سبب شده تا آمار تصادفات در این محور بالاتر برود و سالانه عده‌ای از هم‌وطنان را به کام مرگ بکشاند.  

در این خصوص سید مرتضی خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: تعریض محور زنجان به دندی به دلیل حجم تردد بالایی که در این مسیر انجام می‌شود یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه ماهنشان است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سمت زنجان در حال اجراست، گفت: قسمتی از پروژه که در حوزه استحفاظی آذربایجان غربی هست نیز در حال اجرا قرار دارد. اما در حوزه استحفاظی زنجان فقط یک مسیر 9 کیلومتری وجود دارد که به دلیل شرایط نامطلوبی که برای پیمانکاران حاصل شد این قطعه از تعهد یکی از پیمانکاران خارج شد اما مقرر شده تا به زودی این قطعه در مناقصه واگذاری قرار گیرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با اشاره به اینکه بعد از برگزاری مناقصه کل طول مسیر پیمان‌سپاری خواهد شد، عنوان کرد: از ایمیدرو و وزیر صمت درخواست کرده‌ایم تا میزان اعتبارات این جاده را برابر با تفاهم‌نامه‌ای که از قبل با راه‌ و شهرسازی داشته‌اند افزایش دهند و امیدواریم که این اقدام بدون وقفه پیش رود.

استاندار آذربایجان شرقی: ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات از اولویت‌های اصلی استان استخودروهای غیربومی عامل 54 درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین هستندچرا تعریض جاده حادثه‌خیز دزفول به شوشتر اجرایی نمی‌شود؟‌انتظار روستانشینان زیلایی برای جاده آسفالته 20 ساله شد+ تصویر

در این راستا عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اذعان کرد: در شورای معادن استان مصوب شده تا از عوارضی که از معادن گرفته می‌شود حداقل 12 میلیارد تومان از آن در حوزه راه‌های شهرستان ماهنشان استفاده شود و اندکی شرایط راه‌های ارتباطی این شهرستان بهبود یابد.

وی افزود: سالانه بیش از 9 میلیون تن جا‌به‌جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان انجام می‌شود که یک میلیون تن از آن مربوط به شهرستان ماهنشان و عمدتاٌ معدن انگوران است با این شرایط سالانه آسیب‌های متعددی به لحاظ عدم رعایت تناژ بار به راه‌ها وارد می‌شود. اما ما با دستگاه‌ قضایی این مسائل را مطرح کرده‌ایم و به صنعت و معدن و تجارت استان که متولی معادن است تذکر داده‌ایم تا معادن مجهز به باسکول شوند و این اتفاق نیز افتاده است.

از سویی دیگر جلیل جزو‌نقی، فرماندار شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه ماهنشان به‌ لحاظ بهره‌مندی از منابع خدادادی، معادن و ذخایر طبیعی بسیار غنی است که استفاده از چنین منابعی می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر شهرستان کمک نماید گفت: اگر سهم یک درصد درآمد معادن در این منطقه استفاده شود و برای اجرای زیر ساخت‌ها بکار رود می‌تواند در بهبود شرایط این شهرستان بسیار موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از این یک درصد درآمد معادن می‌توان محور زنجان، دندی به ماهنشان را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار داد گفت: این پروژه آغاز شده و در حال اجرا است به طوری که مقداری اعتبار برای اجرای این پروژه تزریق شده و بخش دیگر اعتبار مورد نیاز در دست تأمین است تا بتوان این پروژه را تکمیل کرد.

فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه این محور از سمت زنجان 15 کیلومتر پیشرفت دارد، گفت: همچنین از سمت دندی نیز 15 کیلومتر پیشرفت وجود دارد اما با توجه به اینکه محور 90کیلومتری است هنوز 60 کیلومتر بین این دو قطعه کامل اجرا نشده است. با این حال پروژه در دو قطعه به پیمانکار واگذار شده و قطعه مربوط به شهرستان نیز فعال است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ماهنشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان

 رحمتی در خصوص بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان گفت: این موضوع باید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شود.

وی افزود: عملیات ترمیم روکش آسفالت آزادراه زنجان –تبریز به طول ۲۱۰ کیلومتر شروع شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رحمتی گفت: در این مسیر دو محور مهم وجود دارد که محور اول به طول ۵۳ کیلومتر بسیار اساسی بوده و قرار است کل آسفالت این محور تعویض شود ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم نوسازی و بهسازی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع در این جاده ۲۱۰ کیلومتر باید تامین منابع شود و در اختیار مجموعه راهداری قرار گیرد که مصوب شد ادامه داد: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۱۰ کیلومتر از محل منابع در اختیار سازمان مذکور با فوریت با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و۷۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می‌شود.

وی افزود: آزادراه پیامبر اعظم (ص) یا همان آزادراه تبریز- زنجان یکی از موضوعات مهمی بود که در سفر روز جمعه وزیر راه و شهرسازی به استان مطرح شد چراکه همه مردم نسبت به وضعیت این مسیر معترض هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه