Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:45:26 GMT

تسریع بازسازی اندیکا در پی بازدید رئیس جمهوری

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۴۴۴۸

تسریع بازسازی اندیکا در پی بازدید رئیس جمهوری

در ادامه گفت وگوی ۱۱ آبان ۱۴۰۰روزنامه ایران با«صادق خلیلیان» استاندار خوزستان آمده است: بازدید سرزده رئیس جمهوری از مناطق زلزله زده اندیکا برای بررسی وضعیت زلزله زدگان و حل مشکلات آنها نه تنها موجب دلگرمی مردم خوزستان شد بلکه روند بازسازی این منطقه را سرعت بخشید.

«صادق خلیلیان»، استاندار خوزستان که خود نیز در منطقه حضور داشت در گفت‌وگو با «ایران» تصریح کرد: حضور سرزده رئیس‌جمهوری موجب خوشحالی همه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری سرزده آمدند تا آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان و اقداماتی که برای ساماندهی آنها انجام شده بود را بررسی کنند که گزارش‌های لازم به ایشان داده شد. بنیاد مسکن به‌عنوان مسئول بازسازی در منطقه حضور دارد و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در قالب قرارداد با استاندار وظیفه ساخت جایگاه‌های نگهداری دام عشایر را عهده دار شده‌اند.

هلال احمر نیز به‌دنبال وقوع زلزله علاوه بر چادر، اقدام به تحویل اقلام ضروری اولیه به زلزله زدگان کرده است.
از آنجا که اندیکا یک منطقه عشایری است و هنوز هم عشایر در حال ورود به منطقه هستند هر خانوار عشایری هم که از راه می‌رسد و نامش در لیست دهداری و بخشداری است نیز این امکانات را تحویل می‌گیرد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: اسکان زلزله زدگان در دو محور دنبال می‌شود. در بحث اسکان موقت برای هر خانوار عشایری در کنار جایگاه نگهداری دام‌هایش فضای ۲۰تا ۳۰ متری ساخته می‌شود که این اتاق در واقع جایگزین کانکس است و بعد از ساخت اسکان دائمی هم می‌تواند به‌عنوان انباری یا محلی برای دام مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه بنیاد مسکن برای روستاهایی که راه دسترسی دارند الگوی مشخص ساختی را تعریف کرده است اما برای روستاهایی که صعب العبور هستند یا راه دسترسی ندارند و فرضاً تنها چند خانوار ساکن دارند بنا شده الگوی تجمیعی در نظر گرفته شود و مصالح آنها نیز از مصالحی که در محل است استفاده خواهد شد. علاوه بر این با همکاری برخی دستگاه‌ها، مدارس در بازه زمانی یک‌ماهه بازسازی خواهند شد و اگر امکانش باشد یک بیمارستان مجهز در منطقه ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زلزله اندیکا خوشبختانه تلفات جانی نداشته است و فقط ۱۸ مجروح بر جای گذاشته بود گفت در جریان این زلزله در مجموع ۴۰۰میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها، بخش کشاورزی و مدارس اندیکا وارد شد. همچنین هیأت دولت روز یکشنبه سقف وام بلاعوض و ساخت واحدهای مسکونی در زلزله استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را تصویب کرد.

«مجید جودی»، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به «ایران» گفت: البته بنیاد مسکن با هدف سرعت بخشیدن به روند نوسازی مناطق زلزله زده استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری با استفاده از منابع داخلی خود بنیاد کار آواربرداری و پی کنی را پیش از این آغاز کرده بود ولی این مصوبه نیز به ادامه این روند کمک کرد.  وی افزود: خوشبختانه هیأت دولت با پیشنهاد بنیاد برای سقف کمک بلاعوض و ساخت مسکن شهری و روستایی در مناطق زلزله زده موافقت کرد. به‌گفته وی سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی در مناطق زلزله زده از۸۰ میلیون تومان قبلی به ۱۲۰میلیون تومان رسید و در بخش شهری نیز سقف تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰میلیون تومان رسید.

بدین ترتیب با احتساب ۶۵ میلیون تومان وام بلاعوض و معیشتی(خرید لوازم خانه) مجموع تسهیلات و وام بلاعوض هر خانوار روستایی به ۲۱۰میلیون تومان می‌رسد. در جریان زلزله اندیکا در مجموع ۹۵۰ واحد نیاز به تخریب کامل و بازسازی و ۱۹۵۰ واحد نیاز به تعمیرات دارند.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها اعتماد اجتماعی بازسازی و امنیت خوزستان دولت سیزدهم زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتماد اجتماعی بازسازی و امنیت خوزستان اعتماد اجتماعی بازسازی و امنیت خوزستان دولت سیزدهم زلزله مناطق زلزله زده رئیس جمهوری زلزله زدگان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد عصر دوشنبه در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از یک هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود

وی افزود: کارهای زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است

فرماندار خوی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد.

کد خبر 6092599

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶