Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:18:52 GMT

هند: تا ۵۰ سال دیگر کربن صفر می‌شویم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۴۸۰۰

هند: تا ۵۰ سال دیگر کربن صفر می‌شویم

دولت هند می‌گوید که تا سال ۲۰۷۰ انتشار آلاینده‌های کربنی را در این کشور به صفر می‌رساند.

به گزارش ایسنا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حالی این وعده را در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (کوپ ۲۶) اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی این اجلاس رسیدن به وضعیت "کربن صفر" در سال ۲۰۵۰ بود.

وضعیت کربن صفر به این معنا است که کشورها تنها به اندازه‌ای که توان جذب کربن را دارند، آلاینده کربنی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب به میزان کربنی که در آتمسفر وجود دارد اضافه نخواهد شد.

در نقطه مقابل، چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۶۰ به نقطه کربن خنثی می‌رسد و آمریکا و اروپا گفته‌اند تا سال ۲۰۵۰ به این هدف خواهند رسید.

هند پس از چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیشترین میزان دی‌اکسید کربن را در جهان تولید می‌کند اما با جمعیت انبوهی که دارد، میزان تولید سرانه کربن آن نسبت به دیگر اقتصادهای بزرگ جهان بسیار پایین‌تر است.

مودی در اجلاس کوپ چهار تعهد دیگر را از سوی هند اعلام کرد. این کشور از جمله وعده داده که تا سال ۲۰۳۰ نیمی از انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تامین کند و تا همین زمان میزان تولید آلاینده‌های کربنی خود را یک میلیارد تن کاهش دهند.

به گزارش بی بی سی،‌ چارچوب زمانی تعهد هند برای رسیدن به وضعیت کربن صفر، کنشگران محیط‌زیستی را مایوس کرده است اما مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به این ترتیب نخست‌وزیر هند با اعلام تعهد کشورش تا سال ۲۰۷۰، خود را در برخورد با مسئله تغییرات اقلیمی جدی نشان داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس تغییرات اقلیمی گلاسگو کوپ 26 هند کربن صفر کربن صفر تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر