Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدگاه مثبت معاونت‌های آموزشی و درمان وزارت بهداشت به تقویت و گسترش رشته طب اورژانس، زمینه‌ساز افزایش خدمات بیمارستانی و رضایت بیماران است.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه‌ای با حضور نادر توکلی، رییس انجمن طب اورژانس، علی بیداری دبیر بورد تخصصی طب اورژانس،  شروین فرهمند عضو هیات بورد طب اورژانس، طالبیان معاون اجرایی معاونت درمان و  واعظی رییس اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تقویت رشته طب اورژانس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خدمات رشته طب اورژانس در حوزه بیمارستانی در ارتباط مستقیم با بیمار است، تقویت آن زمینه‌ساز ارائه خدمات به طور کامل است؛ لذا دستاورد تقویت رشته طب اورژانس در حوزه آموزش و ورود آن در زمره رشته‌های فوق تخصصی، فلوشیپ و مراکز تربیت دستیار، عامل افزایش کیفیت و انسجام این رشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبیان، معاون اجرایی معاونت درمان نیز ضمن تشریح نقاط ضعف رشته طب اورژانس به بیان اقدامات و راهکار‌های ارائه شده در جهت تقویت و ساماندهی رشته مذکور پرداخت و هم‌اندیشی لازم توسط سایر شرکت‌کنندگان جلسه انجام شد.

بیشتر بخوانید: ضربه کرونا به بیماران سرطانی/ چند توصیه‌ برای واکسیناسیون مبتلایان به سرطان

در ادامه توکلی، رییس انجمن طب اورژانس با اشاره به نیاز به تقویت رشته طب اورژانس افزود: مباحثی مانند معیشت و ضمانت تامین اشتغال برای دانشجویان، سهولت شغلی و ساماندهی و تصویب رشته‌های فوق تخصصی در این رشته و اصلاح کوریکولوم‌های رشته طب اورژانس با همکاری و مساعدت دبیرخانه شورای تخصصی، عامل پیشرفت و گسترش رشته طب اورژانس خواهد بود.

 توکلی ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه مثبت معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت به این حوزه گفت: برخی رشته‌ها مانند طب اورژانس و بیهوشی از رشته‌های حاکمیتی هستند که افزایش انگیزش در پزشکان برای حضور در این رشته‌ها عامل پیشرفت خدمات و افزایش رضایت بیماران در بیمارستان‌ها خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: دستاورد‌های سلسله جلسات گسترش و پیشرفت طب اورژانس به زودی در سطح جامعه و بیمارستان‌ها احساس شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت اورژانس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت اورژانس کرونا رشته طب اورژانس وزارت بهداشت معاونت درمان رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران