Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت موافقت دولت با واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در فاز نخست امکان واگذاری این سهام به بیش از ۴ میلیون نفر تا دو ماه آینده فراهم است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: «محمدرضا پورابراهیمی» دوشنبه شب در برنامه تیتر یک امشب شبکه خبر تاکید کرد: در مرحله نخست اولویت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دهک های پایین جامعه تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان و ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ایران توضیح داد که  یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز در زمان واگذاری سهام عدالت که واجد شرایط بودند، اما نتوانستند به موقع فرم های خود را تکمیل و به ثبت برسانند می توانند جزو این اولویت قرار گیرند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در صورتی که  ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان سهام داشته باشیم، امکان واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان اولویت نخست در گروه اول وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه با آغاز بکار دولت سیزدهم در مذاکرات حضوری با رییس جمهوری نامه ای در این باره آماده شد، افزود: آیت الله رئیسی این نامه را برای تصمیم نهایی به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد تا در این زمینه تصمیم گیری شود، ضمن اینکه ایشان با ساماندهی افراد جامانده از واگذاری سهام عدالت نظر مساعد داشتند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد که با واگذاری سهام عدالت به افراد گروه اول، می توان در مرحله بعدی به ۸ میلیون نفر و در مرحله سوم به ۱۲ میلیون نفر دیگر سهام عدالت واگذار شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی واگذاری سهام عدالت به افراد جامانده را تصویب کرده است، افزود: در صورتی که دولت نیز با این طرح و مصوبه موافقت کند می توانیم با واگذاری بنگاه ها و شرکت های بورسی منابع بیشتری را برای دولت مهیا کنیم.

پورابراهیمی تاکید کرد که امیدواریم با جمع بندی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه وبودجه و با نگاه مثبت دولت، واگذاری سهام عدالت شبیه واگذاری های قبلی، به افراد واجد شرایط جاماندگان در کشور فراهم شود.

«احمد کابلی زاده» کارشناس اموراقتصادی نیز گفت: در صورتی که مشمولین واجد شرایط جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر در نظر بگیرم حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سهام باید به این افراد اختصاص یابد.

این کارشناس اموراقتصادی یادآورشد که  اکنون ۳۲۹ بنگاه دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی هستند و ارزش روز ۱۵ شرکت بورسی هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و این نشان می دهد که با فروش این شرکت ها امکان واگذاری سهام عدالت به  همه جاماندگان در کشور وجود دارد.

کابلی زاده توضیح داد که البته یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور در زمان واگذاری های سهام عدالت واجد شرایط بودند ولی به دلیل عدم هماهنگی تعاونی های شهرستانی به موقع نتوانستند فرآیند تکمیل فرم های خود را انجام دهند و مدارک آنها ثبت نشد.

این کارشناس اموراقتصادی تصریح کرد: این افراد که در آن زمان استحقاق واگذاری سهام عدالت را داشتند، باید در زمان واگذاری به جاماندگان سهام عدالت در اولویت قرار گیرند.

پایان پیام// برچسب ها: پورابراهیمی ، سهام عدالت ، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PZQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پورابراهیمی سهام عدالت رییس کمیسیون اقتصادی مجلس رییس کمیسیون اقتصادی مجلس واگذاری سهام عدالت مجلس شورای اسلامی امکان واگذاری میلیون نفر واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • اینستاگرام با Add Yours امکان اشتراک‌گذاری آهنگ را فراهم کرد
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند