Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:23:53 GMT

لزوم تکمیل شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۵۴۴۷

لزوم تکمیل شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهردار خواست که دستور دهد تا هرچه سریع‌تر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات تهران تهیه و تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که به منظور حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران شورای شهر مصوبات متعددی داشته که یکی از آنها ساماندهی، صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران بوده است که در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید، اظهارکرد: متأسفانه با این‌که پنج سال از این مصوبه می‌گذرد اما به نحو احسن به مرحله‌ی اجرا در نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که باید شناسنامه باغات شهر تهران تهیه شده و اطلاعات مربوطه از جمله مساحت و نوع مالکیت به تفکیک مناطق جهت اطلاع عموم منتشر می‌شد، اظهار کرد: همچنین باید لایحه سند اجرایی حفظ و گسترش باغات شهر تهران در بازه‌های پنج ساله به شورای شهر ارائه می‌شد. باید لایحه اطلاعات باغات طبق شناسنامه باغات در نقشه‌های طرح تفصیلی تکمیل می‌شد و همچنین برنامه تملک باغات ارزشمند و تبدیل آنها به فضای سبز عمومی و دستورالعمل تشویقی افزایش و هرس درختان جدید نیز ابلاغ می‌شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این‌که موضوع تدوین شناسنامه شهرسازی و اکولوژی باغات و اراضی مشجر گسسته تهران از تیرماه سال ۱۳۹۶ با انتخاب مشاور در دستور کار قرار گرفته که در گام اول ۱۲ هزار و ۹۶۰ قطعه سبزینه با وسعت ۹۱۰۳ هکتار در سطح شهر تهران شناسایی شد، تصریح کرد: در اولویت اول به ۶۱۸۳ پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به ۳۴۲۸ پلاک با وسعت ۷۳۱ هکتار میسر شد که پس از مستندسازی اطلاعات آن شناسنامه‌های شهرداری تهیه و به شورا ارائه شد؛ اما پس از بررسی اولیه بر روی لایحه شناسنامه باغات، شورای پنجم به این نتیجه رسید که این پرونده‌ها به کمیسیون‌های ماده هفت مناطق و مرکز ارجاع شود و در آنجا فرآیند قانونی و کارشناسی طی شود و در نهایت نظریه کارشناسی کمیسیون‌ها به شورا بیاید و در صحن علنی رأی‌گیری شود که کماکان به همین علت شناسنامه باغات تکمیل نشده است.

عباسی با بیان این‌که در مصوبه‌ای پیشنهاداتی به شورای عالی شهرسازی شد که برای حفظ باغات پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته بود، گفت: پیشنهاد تغییر پهنه باغ‌های غیرخصوصی موجود به پهنه فضای سبز عمومی و تصویب در مراجع قانونی و ارائه بسته اقتصادی ویژه باغ‌ها به منظور تشویق مالکین به حفظ باغ به سرانجام نرسید.

وی اضافه کرد: حالا براساس قانون از شهردار می‌خواهم نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات مقتضی برای شناسایی و تکمیل هرچه سریع‌تر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات شهر تهران و اقدامات پیش‌بینی شده در مصوبات شورا برای حفاظت از باغات شهر تهران اقدام کنند تا شاهد از بین رفتن باغات باقی‌مانده تهران نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران باغات تهران شناسنامه شهرسازی باغات شهر تهران شناسنامه باغات شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری عصر شنبه در مراسم نکوداشت روز ملی شوراها ضمن تبریک این روز به اعضای پارلمان شهرهای کشور و اشاره به تاریخچه تشکیل شوراها، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ دستوری به شورای انقلاب دادند که براساس آن، آئین نامه اجرایی شوراهای شهر برای اداره امور شهرها تشکیل یافت.

وی ضمن اشاره به اهمیت نهاد شورا با بیان اینکه یک فصل از قانون اساسی کشور به شوراها اختصاص یافته است، یادآور شد: مطابق با قانون، ضرورت دارد تمامی مسائل و مشکلات مردم از طریق شوراها بررسی شده و نارسایی‌های موجود در حوزه‌های مختلفی چون اقتصادی اجتماعی فرهنگی از طرف نهاد شورا واکاوی و نتیجه به مراجع بالاتر اعلام شود.

رئیس شورای‌عالی استان‌های کشور با اشاره به اینکه شوراها طی شش دوره فعالیت خود، سیر تکاملی خوبی را طی کرده‌اند، افزود: ارتقا سطح آموزشی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی نیازمند برنامه ریزی دقیقی است و در این زمینه برنامه‌های آموزشی خوبی برای پیشگیری از خطاها آغاز شده است چرا که سنخ خطای شوراها مالی نبوده و بیشتر مربوط به عدم آشنایی با قوانین است.

دبیری با بیان اینکه در سال جاری تلاش می‌کنیم برای تمامی استان‌ها برنامه آموزشی برگزار کنیم، یادآور شد: ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد از این رو امیدواریم با توسعه آموزش و افزایش نظارت‌ها خود شورا در قالب ناظر این نهاد عمل کرده و نیازمند ورود نهادهای نظارتی دیگر نباشیم.

دبیری با اشاره به اینکه امروزه شوراهای روستا نقش مهمی در توسعه روستاها، اجرای طرح‌های هادی و حل اختلاف دارند، تصریح کرد: از طریق سامانه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پیگیر مشکلات شوراهای شهر و روستا بوده و اجازه نخواهیم داد، هیچ‌گونه تخلفی در شوراها رخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن اشاره به ۳۴ وظیفه شوراها با بیان اینکه انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد و اجرای قانون مهمترین وظیفه شورا است، خاطر نشان کرد: درآمد پایدار شهرها پایین بوده و ۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از طریق تراکم فروشی، وصولی از ماده صد و عوارض تأمین می‌شود که این درآمدها اصولی نیست و در این زمینه حتی قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری نیز کمک کار نیست.

دبیری با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی در ارتباط با ضوابط ساختمانی قوانینی وضع می‌کند اما باید این وظیفه به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود، تصریح کرد: اجرای ضابطه شورای عالی شهرسازی در تمام شهرها به صورت یکسان جوابگو نیست چرا که هر شهر ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارد به طوری که ارتفاع ساختمان‌ها، ضوابط شهری باید در خود شهرها تنظیم شود. اگر تصمیمات مربوط به ضوابط شهرسازی که توسط شورای عالی شهرسازی انجام می‌شود در داخل استان اتخاذ شود، نتایج رضایت بخش تری برای مردم خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به شعار سال، یکی از وظایف شورای شهرها را نیز برنامه ریزی برای مشارکت مردم در امور عمرانی، اقتصادی و غیره دانست و گفت: ما در مجموعه شورای شهر و شورای استان رضایت کامل از دولت، استانداری، فرمانداری و هیئت تطبیق داریم و معتقدیم حضور پیگیر و مستمر شخص استاندار در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر، حکایت از اهتمام ویژه ایشان در تسریع پروژه‌های اجرایی است.

کد خبر 6090397

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران