Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر صدور شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات تهران تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران امروز در بیستمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: شورای شهر به منظور حفاظت ازباغات و اراضی مشجر شهر تهران شورای شهر مصوبات متعددی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مصوبات، مصوبه "ساماندهی، صیانت و حفاظت ازباغات و اراضی مشجر شهر تهران" شماره ابلاغی 160/2309/7165 مورخ 1396/04/03 است که در آن اقدامات اساسی به شرح ذیل در جهت حفاظت ازباغات پیش‌بینی شد که متاسفانه با گذشت حدود 5 سال این تکالیف به نحو احسن به مرحله اجرا در نیامده است.

وی گفت: این مصوبات عبارتند از: 1- تهیه شناسنامهباغات شهر تهران و انتشار اطلاعات مربوطه از جمله مساحت و نوع مالکیت (مالکیت دولتی، عمومی و خصوصی) به تفکیک مناطق 22گانه شهرداری تهران جهت اطلاع عموم از طریق سامانه‌های هوشمند تا پایان سال 1396 و به‌روزرسانی آنها، 2- ارائه لایحه "سند اجرایی حفظ و گسترشباغات شهر تهران" در بازه‌های پنج‌ساله به شورای اسلامی شهر تهران، 3- تکمیل لایه اطلاعاتباغات طبق شناسنامهباغات در نقشه‌های طرح تفصیلیتحت عنوان لایه باغات و تصویب در کمیسیون ماده پنج، 4- ارائه برنامه تملکباغات ارزشمند در محدوده شهر تهران که عرصه آن‌ها قابل تبدیل به فضای سبز عمومی باشد و اعتبارات تخصیص یافته و ارائه فهرستباغات قابل تملک به انضمام لایحه بودجه سنواتی شهرداری تهران، 5- ابلاغ دستورالعمل تشویقی افزایش و غرس درختان جدید توسط مالک یا مالکینباغاتی (مهلت مقرر ظرف مدت 3 ماه از لازم‌الاجرا شدن مصوبه)، 6- پیگیری تأمین آب جهت آبیاری منظمباغاتاز طریق سازمان‌های ذیربط.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع تدوین شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات و اراضی مشجر گسسته شهر تهران از تیرماه 96 با انتخاب مشاور (موضوع ماده یکم مصوبه ساماندهی صیانت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران) در دستور کار قرار گرفته و در گام اول تعداد 12 هزارو 960 قطعه سبزینه با وسعت 9103 هکتار در سطح شهر تهران شناسایی شد، گفت: در اولویت اول به 6183 پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به 3428 پلاک با وسعت 731 هکتار میسر شد که پس از مستندسازی اطلاعات آن، شناسنامه‌های شهرسازی و اکولوژیک آن‌ها تهیه و به شورای شهر ارائه شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی اولیه بر روی لایحه شناسامه باغات، شورای پنجم به این نتیجه رسید که این پرونده‌ها به کمیسیون‌های ماده 7 مناطق و مرکز ارجاع شود و در آنجا فرایند قانونی و کارشناسی آن‌ها طی شود و در نهایت نظریه کارشناسی کمیسیون‌های مذکور به شورا بیاید و سپس در صحن شورا "سند اجرایی حفظ و گسترشباغات شهر تهران" بررسی و مصوب شود. با عنایت به گذشت چند سال کماکان شناسنامه باغات تکمیل نشده است.

عباسی گفت: همچنین در مصوبه "پیشنهاد به شورای ‌عالی شهرسازی و معماری جهت بازنگری و اصلاح "دستورالعملماده14 قانون زمین شهری" (پیوست شماره 3 سند طرح جامع شهر تهران) ابلاغی به شماره 160/2545/36917مورخ 1397/12/13نیز اقداماتی برای حفاظت ازباغات پیش‌بینی شد که متاسفانه این تکالیف نیز به سرانجام نرسیده است.

وی عنوان کرد: این اقدامات شامل پیشنهاد تغییر پهنه باغ‌های غیرخصوصی موجود در پهنه‌های مختلف به پهنه‌های فضای سبز عمومی (ظرف مدت 6 ماه) و تصویب در مراجع قانونی و ارائه «بسته اقتصادی ویژه باغ‌ها» به منظور تشویق مالکین به حفظ باغ‌ها ضمن توجه به رویکردهای نوین از جمله انتقال حق توسعه املاک (tdr) باغ ظرف مدت 6 ماه به شورای اسلامی شهر تهران است.

عباسی با اشاره به بند 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 اصلاحات بعدی آن از شهردار تهران درخواست کرد تا نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات مقتضی جهت شناسایی و تکمیل هرچه سریع‌تر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات شهر تهران و اقدامات پیش‌بینی شده در مصوبات شورا در جهت حفاظت از باغات شهر اقدام نمایند تا شاهد از بین رفتن باغات باقی مانده شهر تهران نباشیم.

واکنش عضو شورای شهر تهران به عدم تمدید قرارداد بیمه تکمیلی دارندگان تاکسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران باغات و اراضی مشجر باغات شهر تهران شورای شهر تهران عضو شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند