Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات سنگاپور انتشار کتابی که حاوی کاریکاتورهای توهین‌آمیز و کاریکاتورهای مجله فرانسوی شارلی ابدو از پیامبر اکرم (ص) بود را ممنوع اعلام کردند.

 به نقل از ارم نیوز، اداره دولتی نظارت بر رسانه و مطبوعات سنگاپور فروش کتاب «خطوط قرمز: تصاویر سیاسی و مبارزه با سانسور» را ممنوع و اعلام کرد، این کتاب «محکوم» است چرا که حاوی کاریکاتورهای مجله فرانسوی شارلی ابدو از پیامبر اکرم (ص) است و موجب برگزاری تظاهرات گسترده و اقدامات خشونت‌بار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره همچنین اعلام کرد، "کاریکاتورهای توهین آمیز مجله شارلی ابدو برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ ظاهر شد و تا حد زیادی غیرمسئولانه و نژادپرستانه است". این کتاب همچنین حاوی اشاره‌های توهین‌آمیز دیگری به هندوئیسم و مسیحیت است.

هر کسی که اقدام به واردات، فروش یا چاپ و تکثیر این کتاب کند، مجرم شناخته شده و مشمول پرداخت غرامت به ارزش پنج هزار دلار سنگاپور (۳۷۰۰ دلار آمریکا) و یک سال حبس خواهد بود.

کتاب «خطوط قرمز» توسط شریان جورج، استاد دانشگاه اهل سنگاپور که در حال حاضر در هونگ کنگ اقامت دارد و سونی لیو، کاریکاتوریست مقیم سنگاپور نوشته شده است.

دوم اکتبر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش‌نویس قانونی را با عنوان "اسلام افراطی" مطرح کرد و بعدا نیز وعده داد که فرانسه همچنان از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) دفاع کند.

اظهارات اخیر ماکرون موجی از خشم را در جهان اسلام ایجاد کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاریکاتورهای توهین آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • اتفاقی که مورایس را به اسلام مشرف کرد
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر