Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان ابتدای آبان ماه جاری فیلمی از یک مدرسه عشایری در شهرستان سیرجان منتشر شد که یک مار نیز در این مدرسه زندگی می کرد و این شرایط در حالی است که سالانه بیشترین حقوق دولتی معادن این منطقه به خزانه واریز می شود و معادن سیرجان درآمدهای هنگفتی کسب می کنند.

به گزارش ایسنا، در فیلم منتشرشده از سقف مخروبه ای که نام آن را مدرسه گذاشته اند، یک مار آویزان شده و این درحالی است که دانش آموزان در همان زمان زیر همان سقف درحال درس خواندن می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرسه در روستای چاه بگسی در شهرستان سیرجان واقع شده است.

حال ایسنا پیگیر این موضوع شده تا بدانیم مسئولین برای مردم این روستا و دانش آموزانش که صاحبان اصلی ثروت خدادادی منطقه هستند، کاری کرده اند؟ گفتنی است متاسفانه در استان کرمان با وجود منابع زیاد، شاهد فقر و توزیع نامتوازن ثروت هستیم.

"بهرام طلابیگی" رییس آموزش و پرورش عشایری شهرستان سیرجان در این رابطه به ایسنا می گوید: یک دستگاه کانکس مناسب که برق کشی شده، به دانش آموزان روستای چاه بگسی اختصاص داده شد و یکی از اهالی روستا نیز یکی از اتاق های خود را در اختیار معلم این مدرسه قرار داده است.

وی از رایزنی با شرکت های بزرگ معدنی استان که در سیرجان مستقر هستند، برای احداث مدرسه در این روستا خبر داد و عنوان کرد: در این مدرسه هفت دانش آموز در مقطع ابتدایی و دو نفر نیز در پیش دبستانی در حال تحصیل هستند و اکنون هر ۹ نفر آنها در این یک دستگاه کانکس مشغول به تحصیل می باشند.

رییس آموزش و پرورش عشایری سیرجان در پاسخ به این سوال که این کانکس اهدایی خیرین است یا دولت؟ به ایسنا گفت: این کانکس را آموزش و پرورش تهیه کرده است.

وی تصریح کرد: مدارس در منطقه سیرجان در حال بهسازی هستند و معلمین از محل اسکان شان رضایت کافی را ندارند زیرا امکانات خانه های معلم در روستاها در حد امکانات شهری نیست.

طلابیگی از همراهی شرکت گل گهر در این چند روز تشکر کرد و در ادامه افزود: شرکت های بزرگ معدنی در این چند روز نشان دادند که دغدغه آموزش عشایر را دارند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته از سوی روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان اعلام شد که به دستور مدیرعامل این شرکت و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، گل گهر در روستای چاه‌ بگسی یک باب مدرسه احداث می کند.

این اقدام با هدف توسعه عدالت آموزشی و برخورداری مردم روستاهای اطراف منطقه گل‌گهر از نعمت مدرسه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای آموزشی مدرسه دانش آموزان عشایری سیرجان گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی