Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:46:13 GMT

سازوکار تکریم و حمایت از نخبگان نیازمند تحول است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۵۸۹۳

سازوکار تکریم و حمایت از نخبگان نیازمند تحول است

علی رجب پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا اظهار داشت: شناسایی و معرفی نخبگان، سرآمدان و مفاخر اثرگذار و تبیین آثار و افکار آنان در اجتماع نخبگانی در تعامل با نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد چراکه این مهم سبب ترویج رموز موفقیت و زمینه‌سازی برای ایجاد انگیزه و امید در نظام نخبگانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبدیل ایده­ های مناسب به طرح ­ها و مدل­ های موثر انگیزشی و تحرک و پویایی هرچه بیشتر جامع نخبگان از طریق تغییر سازوکارهای تکریم و حمایت از این قشر میسر است.

رجب‌پور همچنین گفت: برنامه‌ریزی برای تکریم سرآمدان و نخبگان با استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط از طریق تعریف جوایز ملی و بین الملی، نشان­ های ملی-دولتی و برگزاری مراسم های نکوداشت در دستور کار بنیاد نخبگان استان است و امید است با مشارکت و هم‌افزایی این مهم محقق گردد.

این مسوول با بیان اینکه باید نخبگان خود را معرفی کنیم تا جامعه آنان را الگوی خود قرار دهند، اضافه کرد: با الگوگیری از چهره‌های سرآمد و مفاخر می‌توانیم مسیر خدمت‌گذاری به جامعه را با شتاب بیشتری طی کرده و منشاء اثرات مثبتی در تعالی جامعه باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین اظهار داشت: برای تحقق این مهم در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصمیمات خوبی اتخاذ شده که امیدواریم عملیاتی شود.

برچسب‌ها بنیاد ملی نخبگان نخبگان استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان نخبگان استان قزوین بنیاد ملی نخبگان نخبگان استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دشتی سه شنبه شب در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: در نظام دینی ما که مبتنی بر وحی و پیام الهی است احترام به معلم و علم همیشه زبان زد و مورد تاکید همه بزرگان بوده است.

علی بحرانی به نقش معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر حرکتی و توسعه در جامعه رقم می‌خورد بواسطه نقش آموزش و پرورش و معلم بوده است.

بحرانی ادامه داد: اگر اتفاقی قرار است رقم بخورد از آموزش و پرورش شروع می‌شود و ترقی و حرکت در هر جامعه نقش اول آن در جامعه فرهنگیان بوده است.

وی تصریح کرد: اگر بنای آموزش و پرورش بنای مستحکم بود آن حرکت و انقلاب ماندگار خواهد بود، انقلاب اسلامی که بیش از ۴۰ سال عمر خود را پشت سر می‌گذارد بواسطه وجود آموزش و پرورش قوی است.

بحرانی اضافه کرد: سنگ بنای حرکت انقلاب از آموزش و پرورش بوده و بنای فکری انقلاب در نسل جوان آن روز نهادینه کرد و در ادامه مسیر نیز آموزش و پرورش مسیر اصلی را بیان کرد.

وی گفت: در دفاع مقدس حضور پررنگ جوانان در عرصه دفاع از میهن نقش آفرین آن معلمان و دانش آموزان بوده است.

بحرانی اضافه کرد: امروز می‌بینیم آموزش و پرورش در همه عرصه‌ها نقش آفرین می‌کند و اگر آموزش و پرورش در مسیر درست حرکت کند افراد درست و صالح تربیت می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر نیروی نظامی ما با قدرت در برابر دشمنان می‌ایستد بواسطه حضور آموزش و پرورش و معلمان است.

فرماندار دشتی به نقش آموزش و پرورش در تربیت انسان اشاره کرد، گفت: در انتخابات دشمن تلاش خود را انجام داد که مردم را ناامید کند ولی مردم حماسه خلق کردند.

وی اظهار کرد: معلم می‌تواند نیروی فکری دینی توانمند را تربیت کند و اگر می‌بینیم مدیریت جامعه یک مدیریت پویا است بواسطه آموزش و پرورش پویا است.

وی با بیان اینکه خواستگاه معلم بدنه جامعه است، افزود: رسالت و جایگاه معلم یک رسالت و جایگاه الهی است. فرماندار دشتی یادآور شد: از ظرفیت نیروهای بومی در انتصابات شهرستان استفاده شده است.

وی بیان کرد: نام معلم همیشه ماندگار است و همیشه به نیکی از آن یاد می‌شود. وی تصریح کرد: تمام تلاشمان این بود مسیر توسعه شهرستان از آموزش و پرورش باشد و در توزیع اعتبارات نگاه ویژه ای به آموزش پرو رش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال به حوزه آموزش اختصاص داده شد که همه اعتبارات این بخش تخصیص پیدا کرده است.

در پایان از معلمان نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6099873

دیگر خبرها

  • گزارش خبرنگار تسنیم از تکریم ۷۵۰ معلم نمونه اصفهان + فیلم
  • قوانینی که می‌تواند ناجی علم و فناوری باشد
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور