Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی تاکید کرد: شهردار تهران نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات لازم برای شناسایی و تکمیل هرچه سریعتر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات شهر تهران و اقدامات پیش بینی شده در مصوبات شورا در جهت حفاظت از باغات شهر اقدام کند تا شاهد از بین رفتن باغات باقی مانده شهر تهران نباشیم.

به گزارش برنا؛ مهدی عباسی در تذکر پیش از دستور با عنوان تکمیل شناسنامه و ایجاد لایه باغات شهر تهران و اجرای کامل مصوبات شورای شهر برای حفاظت از باغات و اراضی مشجر، گفت: به منظور حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران شورای شهر مصوبات متعددی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مصوبات، "ساماندهی، صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران" مصوب سال 1396 است که در آن اقدامات اساسی برای حفاظت از باغات پیش‌بینی شد که متاسفانه با گذشت حدود 5 سال این تکالیف به نحو احسن به مرحله اجرا در نیامده است.

  او ادامه داد: تهیه شناسنامه باغات شهر تهران و انتشاراطلاعات مربوطه از جمله مساحت و نوع مالکیت (مالکیت دولتی، عمومی و خصوصی) به تفکیک مناطق 22گانه شهرداری تهران جهت اطلاع عموم از طریق سامانه‌های هوشمند تا پایان سال 1396 و بروزرسانی آنها و رایه لایحه "سند اجرایی حفظ و گسترش باغات شهر تهران" در بازه‌های پنجساله به شورای اسلامی شهر تهران بخشی از این تکالیف است.   عباسی همچنین تصریح کرد: تکمیل لایه اطلاعات باغات طبق شناسنامه باغات در نقشه‌های طرح تفصیلی تحت عنوان لایه باغات و تصویب در کمیسیون ماده پنج، ارایه برنامه تملک باغات ارزشمند در محدوده شهر تهران که عرصه آن‌ها قابل تبدیل به فضای سبز عمومی باشد و اعتبارات تخصیص یافته و ارایه فهرست باغات قابل تملک به انضمام لایحه بودجه سنواتی شهرداری تهران ، ابلاغ دستورالعمل تشویقی افزایش و غرس درختان جدید توسط مالک یا مالکین باغاتی (مهلت مقرر ظرف مدت سه ماه از لازم‌الاجرا شدن مصوبه ) و پیگیری تأمین آب جهت آبیاری منظم باغات از طریق سازمانهای ذیربط از دیگر اقدامات مصوبه مذکور است.   رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع تدوین شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات و اراضی مشجر گسسته شهر تهران از تیرماه ۹۶ با انتخاب مشاور (موضوع ماده یکم مصوبه ساماندهی صیانت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران) در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: در گام اول تعداد ۱۲ هزارو ۹۶۰ قطعه سبزینه با وسعت ۹۱۰۳ هکتار در سطح شهر تهران شناسایی شد که در اولویت اول به ۶۱۸۳ پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به ۳۴۲۸ پلاک با وسعت ۷۳۱ هکتار میسر شد که پس از مستندسازی اطلاعات آن، شناسنامه های شهرسازی و اکولوژیک آن ها تهیه و به شورای شهر ارائه شد.   او ادامه داد: پس از بررسی اولیه بر روی لایحه شناسامه باغات، شورای پنجم به این نتیجه رسید که این پرونده ها به کمیسیون های ماده ۷ مناطق و مرکز ارجاع شود و در آنجا فرایند قانونی و کارشناسی آن‌ها طی شود و در نهایت نظریه کارشناسی کمیسیون‌های مذکور به شورا بیاید و سپس در صحن شورا "سند اجرایی حفظ و گسترش باغات شهر تهران" بررسی و مصوب شود. با عنایت به گذشت چند سال کماکان شناسنامه باغات تکمیل نشده است.   عباسی همچنین گفت: در مصوبه "پیشنهاد به شورای ‌عالی شهرسازی و معماری جهت بازنگری و اصلاح "دستورالعمل ماده 14قانون زمین شهری" (پیوست شماره 3 سند طرح جامع شهر تهران) اقداماتی برای حفاظت از باغات پیش‌بینی شد که متاسفانه این تکالیف نیز به سرانجام نرسیده است. رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد: پیشنهاد تغییر پهنه باغ‌های غیرخصوصی موجود در پهنه‌های مختلف به پهنه‌های فضای سبز عمومی (ظرف مدت شش ماه) و تصویب در مراجع قانونی  و ارایه «بسته اقتصادی ویژه باغ‌ها» به منظور تشویق مالکین به حفظ باغ‌ها ضمن توجه به رویکردهای نوین از جمله انتقال حق توسعهاملاک  (tdr) باغ ظرف مدت شش (۶) ماه به شورای اسلامی شهر تهران از جمله این تکالیف است.   او با اشاره به بند3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از شهردار تهران تقاضا کرد تا نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات لازم جهت شناسایی و تکمیل هرچه سریعتر شناسنامه شهرسازی و اکولوژیک باغات شهر تهران و اقدامات پیش بینی شده در مصوبات شورا در جهت حفاظت از باغات شهر اقدام کند تا شاهد از بین رفتن باغات باقی مانده شهر تهران نباشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهر تهران شورای شهر بودجه معماری شورای شهر تهران کارشناسی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهردار تهران باغات شورا شهر باغات و اراضی مشجر باغات شهر تهران شناسنامه باغات حفاظت از باغات پیش بینی شد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز