Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رسول عبداللهی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاح برق رسانی به خانوار‌های عشایرکوچ رو شهرستان شهربابک در منطقه میمند گفت: ۲۰ خانوار عشایری این شهرستان با نصب و توزیع ۲۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل در محلات عشایری از نعمت برق برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای تامین این تعداد سامانه خورشیدی مختص شهربابک ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

عبداللهی  با بیان اینکه همچنین ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی سیار نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای برنامه سال ۱۴۰۰ خریداری شده که تا پایان امسال تحویل عشایر کوچ‌رو شمال استان کرمان خواهد شد، تصریح کرد: سامانه‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شوند.

او با اشاره به خدمات چهل ساله صنعت برق از طرح توسعه و اصلاح برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال استان خبر داد و گفت: برق رسانی به ۱۸۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد. 

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌های طرح روشنایی منعقد شده تعداد ۱۰۰ سامانه از اعتبارات سال ۱۳۹۹ و ۸۰ سامانه از اعتبارات سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و  برمبنای ضوابط تعیین شده اقدامات لازم با هماهنگی امور عشایر استان کرمان انجام شده و به زودی سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به این خانوار تحویل می‌شوند.

او گفت: میانگین هزینه نصب هر پنل خورشیدی در هر یک از چادر‌ها و آلاچیق‌های عشایری ۹ میلیون تومان است که براساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت توزیع برق و امور عشایر استان ۹۰ درصد از این هزینه از سوی این شرکت و ۱۰ درصد نیز به عنوان خودیاری  از سوی عشایر تامین می‌شود.

عبداللهی بیان داشت: در واگذاری پنل خورشیدی، اولویت اول با عشایری است که در هیچ یک از مناطق اسکان آن‌ها (سردسیری و گرمسیری) برق وجود ندارد یا ۲ سر کوچ هستند که در این خصوص ۱۸۰ خانوار عشایری فاقد برق شناسایی و به این شرکت معرفی شده اند.

او تصریح کرد: در هفته‌های آینده نظیر این مراسم نیز در شهرستان دیگر شمال استان کرمان برگزار و به عشایر سامانه خورشیدی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر استان برق رسانی پنل خورشیدی شمال استان کرمان سامانه خورشیدی میلیون تومان خانوار عشایر شرکت توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه