Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به وجود ۲۰ میلیون نفر دارای تحصیلات دانشگاهی در کشور گفت: یکی از بهترین بستر‌ها و زمینه‌ها برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست سراسری رؤسای پارک‌های علم و فناوری گفت: امروزه عمده‌ترین مشکل کشور بیکاری است و ایجاد شغل، یک کار جهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وزارت علوم می‌تواند از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اشتغال در پارک‌های علم و فناوری به کشور کمک کند.

وزیر علوم، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را بهترین محل برای صیانت و حفظ نخبگان در کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری بهترین سرمایه‌گذاری برای نسل آینده کشور است.

وی اظهار داشت: امروز از نظر تولیدات علمی با اختلاف بالا در منطقه اول هستیم و در دنیا نیز با تولید ۷۰ هزار سند علمی در هر سال، در جایگاه پانزدهم قرار داریم، ولی تلاش و برنامه وزارت علوم این است که در عرصه فناوری و نوآوری نیز جایگاه خود را ارتقا دهیم.

 زلفی گل گفت: برای توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم ایجاد می‌شود و گام‌های اولیه آن برداشته شده است.

وی توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تاب‌آوری اقتصادی دانست و گفت: هم اکنون که تدوین برنامه هفتم توسعه آغاز شده است باید احکام لازم برای حمایت از پارک‌های علم و فناوری و نهادینه شدن فناوری در کشور را آماده کنیم.

وزیر علوم تاکید کرد: باید توسعه فناوری در کشور یک مطالبه عمومی باشد لذا از نخبگان دعوت می‌شود پیشنهادات خود را برای ایجاد فرهنگ فناوری و نوآوری در کشور به وزارت علوم ارسال کنند.

زلفی‌گل گفت: دولت اهتمام کافی به توسعه فناوری را دارد و اخیراً با ایحاد صندوق حمایت از علم و فناوری موافقت کرد و در سال آتی منابع مالی خوبی برای این صندوق پیش بینی خواهد شد.

وی از برنامه وزارت علوم برای ایجاد سامانه نظام پیشنهادات و ایده‌های نوآوری در زیر مجموعه پایگاه علوم استنادی جهان اسلام خبر داد و گفت: در این سامانه همه آحاد جامعه نیاز‌های مهم کشور را مطرح می‌کنند و نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی از طریق شورای عالی عتف احصا می‌شود در سامانه بارگذاری می‌شود و دانشگاهیان و محققان، ایده‌های خود را برای پاسخگویی به این نیاز‌ها اعلام می‌کنند و طرح عملیاتی بری آن ارائه می‌کنند.

وزیر علوم اعلام کرد: برای اعضای هیأت علمی که پژوهش‌های کاربردی انجام دهند و برای رفع نیاز‌های کشور فعالیت کنند حمایت‌های مختلفی در آئین دنامه ارتقا و آئین نامه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی پیش بینی می‌شود.

زلفی‌گل در خصوص مباحث مدیریتی پارک‌های علم و فناوری بر تمرکز زدایی تاکید کرد و گفت: باید مدیریت مراکز رشد فناوری به پارک‌های علم و فناوری تفویض شود و آن پارک ضمن مدیریت، پاسخگو هم باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رابطه این وزارت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تعاملی تعاملی ذکر کرد و گفت: مجموعه وزارت علوم، نهاد‌های علمی دولتی؛ دانشگاه آزاد اسلامی، همگی بخشی از پازل علم و فناوری کشور هستند و با هماهنگی و همکاری؛ اهداف عالی نظام را محقق می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم زلفی گل معاونت علمی پارک های علم و فناوری پارک های علم و فناوری وزارت علوم وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور