Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@13:27:44 GMT

رتبه اول تولید علم در منطقه هستیم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۳۹۴۳

رتبه اول تولید علم در منطقه هستیم

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور با حضور جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروزه در زمینه تولید علم در کشور رتبه اول را در منطقه داریم و بیش از ۷۰ هزار سند ملی در کشور داریم که انتشار پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اختلاف ما با رتبه دوم منطقه بیش از ۲۰ هزار سند علمی است و این موضوع نتیجه تلاش دانشگاهیان و پژوهشگران کشور است.

زلفی گل تصریح کرد: امروز علاوه بر حفظ و صیانت از برج تولید علم در منطقه و در جهان رتبه ۱۵ علمی دنیا را داریم که افتخار بزرگی برای کشورمان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: قصد داریم تا برج تولید نوآوری و فناوری و کارآفرینی را به اندازه موضوع قلبی ارتقاء دهیم تا بتواند در منطقه خودنمایی کند و بستر لازم را برای ایجاد اشتغال در کشورمان انجام دهد.

زلفی گل گفت: در حال حاضر سیاست وزارت علوم این است که چه راهکار‌هایی را اتخاذ کنیم تا از ترویج علم به تولید ثروت از دانش برسیم؛ راهکار رسیدن از علم به عمل یا دستیابی به علم نافع چگونه می‌تواند باشد؟ بنابراین سوالات متعددی در این زمینه مطرح است که پاسخ آن‌ها را رؤسای پارک‌های دانش بنیان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور باید به صورت مکتوب برای وزارت علوم ارسال کنند.

او ادامه داد: در حال تدوین برنامه توسعه هفتم هستیم و مقدمات آن آغاز شده است و از رؤسای پارک‌های کشور تقاضا دارم تا اگر احکامی را لازم می‌دانند که در برنامه هفتم توسعه مطرح شود تا زمینه توسعه فناوری در کشورمان را رقم بزند با هم اندیشی در اختیار مسئولان ذیربط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دهید چرا که این موضوع پتانسیل خوبی است که نباید از آن غافل باشیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاهیان تحقیقات و فناوری وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان

یکی از فعالان حوزه کارآفرینی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور می‌داند که می‌توان در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی اقدام به کارآفرینی در قشر دانشجویان کرد.

مهیار رفیعی فعال کارآفرینی کشور در حوزه‌های کشاورزی و زیست فناوری و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع کارآفرینی و دانش بنیان از مهمترین رویکردهای حال حاضر کشور است که با در نظر گرفتن راهبردی بودن این حوزه، نیاز است تا چنین موضوعاتی مورد توجه سازمان‌های ذیربط و مراکز علمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان آن طور که باید از بحث کارآفرینی و دانش بنیان اطلاعی ندارند و بیشتر آنها از مراحل و روال صحیح ارائه ایده تا دانش بنیان شدن، ناآگاه هستند.

رفیعی یکی از راه حل‌های پیش رو برای گسترش و پیشرفت دانش بنیانی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان را تشویق آنها به سمت نوآوری و ایده‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کشور دانست و یادآور شد: این امر باید از سوی دانشگاه‌ها و در قالب حمایت از پایان نامه‌ها صورت گیرد.

این فعال حوزه کارآفرینی تاکید کرد: از سوی دیگر برای ترویج کارآفرینی در کشور نیاز است تا ایجاد هسته‌های فناور خلاق و روال صحیح شکل گیری آنها به عنوان یکی از سنجه‌های مهم برای پایش وضعیت دانش بنیانی کشور مورد نظر قرار گیرد. عدم توجه به شکل گیری هسته‌های فناور و عدم حمایت آنها موجب خواهد شد که کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی با موفقیت همراه نباشد.

وی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه‌های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا باید تعاملات بین سازمانی بیشتر شود ضمن آنکه به دانشگاه‌ها به عنوان نیروی محرکه تولیدملی و دانش بنیان باید نگاه ویژه صورت گیرد تا شاهد رونق کارآفرینی و دانش بنیان در سطح کشور باشیم ضمن آنکه فعالیت هم راستا و همگام دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌تواند نقش چشمگیری در اعتلا دانش بنیانی و رونق تولید ملی داشته باشد.

رفیعی تاکید کرد: بطور حتم حمایت از موضوع کارآفرینی و دانش بنیان موجب پیشرفت کشور در اکثر زمینه‌ها، رونق اقتصاد ملی و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان