Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@17:30:24 GMT

چرا تردد موتور‌های سنگین ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۰۲۹

چرا تردد موتور‌های سنگین ممنوع است؟

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمدحسین حمیدی در همایش موتورسواران سنگین که در ستاد پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، گفت: با توجه به شرایطی که موتورسیکلت‌های سنگین دارند می‌توان از آنها درست، به جا و با ساماندهی و نظم استفاده کرد؛ اما هم اکنون راکبین این موتورها بیشتر از معایب آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیز به خود و دیگر کاربران ترافیک، آسیب می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های سنگین در معابر اشاره و تصریح کرد: هیچ مجوزی برای تردد معتبر نیست مگر پلاک وسیله نقلیه. در همین راستا نیز تردد این موتورسیکلت ها در سطح شهرها و جاده‌ها و معابر ممنوع است و تا زمانی هم که قانون اصلاح نشده قانون قبلی سرجای خود بوده و لازم الاجراست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: انتظار شهروندان و جامعه از پلیس تامین نظم و آرامش است و نمی‌توانیم اجازه تردد و تخلفات متعدد را به موتورسیکلت های سنگین سطح معابر بدهیم. اینکه عده‌ای بخواهند در سطح راه‌ها و معابر شهری به صورت فردی یا گروهی اقدام به تردد با موتورسنگین کنند و نظم ترافیکی را برهم زده و موجب وحشت دیگران شوند، برای ما به عنوان پلیس قابل قبول نیست.

حمیدی با اشاره به انجام حرکات نمایشی از سوی برخی از این موتورسیکلت سواران گفت: برخی از این موتورسیکلت سواران با انجام حرکات نمایشی مانند تک چرخ و ... ایمنی ترافیک را به خطر می اندازند و متاسفانه این موارد را در فضای مجازی هم به اشتراک می‌گذارند. چنین اقداماتی به هیچ عنوان نباید در معابر شهری انجام شود.

وی توقیف موتورسیکلت‌های سنگین را تاکید قانون و خواست شهروندان دانست و گفت: اگر به وظیفه قانونی خود در مورد توقیف و برخورد با ناهنجاریهای موتورسیکلت‌های سنگین عمل می‌کنیم، این خواست و درخواست و مطالبه گری مردم است و شهروندان این موضوع را از پلیس راهور تقاضا می‌کنند و چنانچه تاکنون نیز در این خصوص کوتاهی و مماشات شده، اشتباه کرده‌ایم.

حمیدی اضافه کرد: در حال حاضر با این تعداد معدود موتورسیکلت که بعضا در شهر تردد می کنند و باعث ایجاد ناهنجاری می شوند، وضعیت ما این است، چه برسد به آن موقع که این وسیله پلاک شود و به تعداد زیاد در شهر تردد کنند و هیچ مدیر و مسئولی بخاطر همه این موارد ، به خود اجازه نمی دهد که به این دسته وقشر مجوز تردد بدهد و ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم چون وظیفه ذاتی ماست و جامعه این را از ما می خواهد.

وی افزود: جان، مال، سلامت و امنیت مردم برای ما مهم است و اگر کسی بخواهد این موارد را برهم بزند پلیس با آن برخورد خواهد کرد. در همین راستا نیز پلیس موتورسیکلت های سنگین فاقد پلاک را توقیف می‌کند و اگر هم زمانی قرار باشد که این موتورها شماره گذاری شوند در صورت تخلف بازهم نسبت به توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

حمیدی با بیان اینکه پلیس راهور تهران بزرگ از سال گذشته به صورت جدی برخورد با تردد موتورسیکلت‌های سنگین در تهران را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: مراجع قضایی نیز به دلیل اهمیت موضوع از این اقدام حمایت کردند و احکام ویژه‌ای برای موتورسیکلت سوارانی که واقعا نظم شهر و ایمنی سایرین را به خطر انداختند صادر شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ پیست‌های موتورسواری را محل حضور راکبان موتورسیکلت اعلام کرد و گفت: این موتورسیکلت سواران اگر مهارت و هیجانی دارند، جای آن در پیست است نه اینکه در معابر چنین اقداماتی را انجام دهند.

حمیدی با اشاره به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه فاقد پلاک در تهران گفت: اصل موضوع بر این است که وسیله نقلیه فاقد پلاک مجوز تردد در سطح جاده ها و شهرها را ندارد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مبتنی بر همین اصل که قانون بر آن تاکید دارد، به دارندگان این نوع موتورسیکلت ها اجازه تردد نمی دهد.

وی همچنین در حاشیه این دیدار درباره احتمال صدور مجوز تردد به موتورهای سنگین گفت: برای ساماندهی موتورسیکلت های سنگین پلیس اقداماتی را در حوزه هایی مربوط به خود انجام داده است، اما حل این موضوع کار فردی یا مرتبط با یک سازمان نیست و باید یک اقدام جمعی صورت بگیرد. صدور مجوز ترددها فقط در اختیار پلیس نبوده و سازمان های مختلف در حوزه قوانین و مقررات وظایفی را دارند و ما هم نقطه نظرات کارشناسی خود را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. اما در نهایت باید توجه داشته باشیم که پلیس مجری قانون است و ما قانون را اجرا خواهیم کرد.

حمیدی اضافه کرد: همچنین ما همواره با تخلفات راهنمایی و رانندگی برخورد خواهیم کرد و همانطور که هر وسیله نقلیه ای تخلف کند با آن برخورد می شود و با تخلفات موتورهای سنگین نیز برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موتور موتورسیکلت سواران موتورهای سنگین پلیس راهور تهران بزرگ موتورسیکلت های سنگین موتورسیکلت ها مجوز تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در محورهای مواصلاتی مازندران اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ یدالله جهان‌تاب محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته را این گونه توضیح داد: محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه 5 اردیبهشت تا شنبه 8 اردیبهشت 1403 در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 الی ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/08 از محور‌های هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه  تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود، افزود: در محور کندوان محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ 1403/02/07 اعمال می‌شود به گونه‌ای که از ساعت 14 آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

جهان تاب گفت: از ساعت 15 ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد به صورت کامل بوده و  از ساعت 17 از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد: از ساعت 24 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده  و تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 12 از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی به برخی محدودیت‌های محور هراز اشاره کرد و گفت: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ 1403/02/07 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: در نقلیه سنگین به استثناء حاملین موادسوختی و یا فاسدشدنی در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد و در محور هراز تردد همه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 و همچنین از ساعت 6 الی 24 روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های 1403/02/06 و 07 از محور هراز ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران