Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:07:48 GMT

لزوم توقف چرخه فقر برای کنترل آسیبهای اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۵۰۴

لزوم توقف چرخه فقر برای کنترل آسیبهای اجتماعی

نماینده مردم تهران در مجلس بر لزوم توقف چرخه فقر برای کنترل آسیبهای اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد نادری در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی گفت: مسئله آسیبهای اجتماعی پیچدگی های خود را دارد؛ ما در این حوزه چند تجربه شکست خورده در شهر تهران داریم که باید این تجربیات مورد بررسی مجدد و آسیب شناسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمع آوری معتادان متجاهر و کودکان کار تجربیاتی بوده که به نظر ما در تهران موفق نبوده است. نباید نگاه به این مسائل تنها جمع کردن این افراد باشد چرا که باید در مرحله بعد این سوال مطرح شود که با این افراد چه کنیم. به کمپ برده شوند و چه مدت در آنجا نگهداری شوند باید مقداری از جنبه اجتماعی به این موضوع نگاه کنیم تا راه حل های بهتری اتخاذ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به افزایش فقر ظرف ۴ سال گذشته گفت: در ۴ سال اخیر میزان فقر بالاتر رفت و به تبع آن آسیبهای اجتماعی نیز بیشتر شد برهمین اساس باید فکری به حال فقر کنیم باید چرخه فقر را متوقف کنیم تا آسیبهای اجتماعی کنترل شود.

وی ادامه داد: بی تردید نیاز است رویکرد مردمی و مشارکت مردمی را در این موضوع اضافه کنیم. خیریه ها و سمن‌ها باید پای کار آورده شوند و حاکمیت تنها رویکرد حاکمیتی به موضوع داشته باشد.

نادری با اشاره به انجام تحقیقی در ۱۵ منطقه حاشیه ای کشور گفت: در نتیجه انجام این تحقیق مشخص شد باید حداقل های زندگی انسانی را در این مناطق فراهم کنیم تا تولید آسیبهای اجتماعی کاهش پیدا کنند. تهران نیز حاشیه های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. از سوی دیگر آموزش راه خروج از چرخه فقر است این آموزش باید با نگاه مهارت محور انجام شود که می تواند بسیاری از مردم آسیب دیده را از چرخه فقر عبور دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران آسیب اجتماعی قرارگاه اجتماعی استان تهران احمد نادری آسیبهای اجتماعی چرخه فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد