Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@13:44:02 GMT

چتر موسسات دلالی بر سر انتخاب بازیگران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۷۳۱

صراط:

 از زمان به راه افتادن رسانه‌های تصویری مانند سینما و آغاز دوران هنر‌های نمایشی، علاقمندان و مشتاقان این عرصه به دنبال راه‌های ورود به این عرصه بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این اشتیاق با اوج گرفتن سینما‌ها و راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی بیشتر شد و هر روز علاقمندان بیشتری مشتاق حضور در سینما و تلویزیون، خصوصا هنر‌های نمایشی مانند بازیگری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعداد زیاد علاقمندان حضور در فیلم‌ها و سریال ها، در کنار تقاضای کم برای درخواست هنرور، گروهی را به این فکر انداخت تا با استفاده از ارتباطاتی که با عوامل فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دارند، با دادن وعده‌های رویایی و دریافت مبالغ بعضا هنگفت علاقمندان این عرصه‌ها را با هر ترفندی جذب کنند؛ ترفند‌هایی که تنها مزیت آن‌ها سود بیشتر دلالان بود.

پرداخت مبالغ زیاد توسط هنرورانی که علاقمند به حضور در مقابل دوربین سینما و تلویزیون بودند، آورده‌ای جز نقش‌های رده پایین و دسته چندمی که کمتر نقشی در مقابل دوربین ایفا میکند، برای آن‌ها به همراه ندارد.

مجموعه‌هایی که ابتدا به اسم دفاتر هنروری فعالیت می‌کنند با دریافت مبالغی از تهیه کننده و هنرور، حلقه وصل این دو گروه شده و سود هنگفتی از هر دو گروه به جیب می‌زنند.

اما به نظر می‌رسد این مورد مصداق جرم تلقی نمی‌شود؛ یزدان عشیری، مشاور رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مراکزی که با دریافت پول از تهیه کننده و هنرور، آن‌ها را به هم وصل می‌کنند، عنوان کرد: این کار با رضایت طرفین انجام می‌شود و تخلفی در این امر صورت نمی‌گیرد؛ اگر در این موارد تخلفی صورت گیرد که محرز باشد، سازمان سینمایی با این تخلف برخورد خواهد کرد؛ در غیر این صورت اگر شاکی برای این مراکز وجود نداشته باشد، فعالیت آن‌ها بلامانع است.

او اظهار کرد: شورای نظارت بر پروانه ساخت، مسئولیت نظارت بر فعالیت تهیه کنندگان را دارد و اگر تخلفی از سوی تهیه کننده صورت بگیرد، در نوع و نحوه فعالیت آن تجدید نظر خواهد شد و در صورت محرز شدن تخلف، جلوی فعالیت‌های بعدی تهیه کننده گرفته خواهد شد.

عشیری تصریح کرد: معرفی هنروران به تهیه کنندگان برای بازی در فیلم‌ها تا وقتی شکایتی از سوی طرفین انجام نشود و رضایت طرفین را همراه داشته باشد، ایرادی ندارد.

لازم به ذکر است مسئولین این مراکز بعد از دریافت مشخصات فرد، او را به مجموعه مورد نظر معرفی می‌کنند و او در نقش‌های حاشیه‌ای مانند عابر پیاده و رهگذر مقابل دوربین حاضر می‌شوند.

برخی از این موسسات و مراکز، در مقابل معرفی فرد به یک مجموعه یا فیلم، مبالغی را دریافت می‌کنند و گاهی در مقابل این کار، بخشی از دستمزد هنرور را که در کار دریافت می‌کند، طلب می‌کنند.

با این تفاسیر باید همچنان منتظر فعالیت مراکز هنروری که بدون در نظر گرفتن استعداد، جیب افراد را به اسم ورود آن‌ها به سینما هدف قرار دادند، باشیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: موسسات دلالی انتخاب بازیگران صراط تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!

به گزارش ورزش سه، دریافت ۴ گل ازن آلومینیوم در اراک آن هم با وجود همه ی نفرات اصلی خط دفاعی مقابل آلومینیوم اتفاقی بود که بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس نیز فکرش را نمی‌کرد که اما در شب عجیب و غریب اراک این اتفاق رخ داد تا پرسپولیسی ها بعد از نزدیک به ۷ سال بار دیگر از یک تیم چهار گل دریافت کنند.

سرخپوشان آخرین بار در شهریور ماه ۱۳۹۶ بود که در دیدار مقابل الهلال عربستان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ ۴ گل از حریف دریافت کردند.

از آن تاریخ تا کنون شاهد این اتفاق نبودیم که پرسپولیس از تیمی ۴ گل بخورد تا اینکه آلومینیوم اراک با درخشش مهره های هجومی خود این اتفاق تلخ را برای شاگردان اوسمار رقم زد تا خاطرات تلخی برای هواداران این تیم از گذشته زنده شود.

جالب آنکه آخرین بازی که پرسپولیس در بازی های داخلی از حریفان ۴ گل دریافت کرده بود، شکست ۴ بر ۲ سرخپوشان مقابل سپاهان در اصفهان در لیگ پانزدهم بود. دیداری که در شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار شده بود.

دیگر خبرها

  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان