Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:42:31 GMT

احیای چمن خشکیده ورزشگاه «غدیر» بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۸۰۸۲

احیای چمن خشکیده ورزشگاه «غدیر» بیرجند

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: احیای چمن طبیعی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی افزود: این چمن از ابتدای سال ۱۴۰۰ به دلیل کمی نزولات آسمانی، شوری بالای خاک و نفوذناپذیری‌ آب در زمین پژمرده و در نهایت خشک شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به منظور ترمیم و احیای چمن طبیعی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند، جلسات متعدی با شورای نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی و همچنین استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی با اشاره به شرایط اقلیمی و کویری بودن خراسان‌جنوبی، گفت: در راستای اجرای مصوبه سند سازگاری با کم‌آبی استان، پیشنهاد شد که چمن طبیعی ورزشگاه به چمن مصنوعی تغییر وضعیت پیدا کند.

وی از مخالفت شورای نظارتی بر دستگاه‌های اداری خراسان‌جنوبی با تغییر کاربری چمن طبیعی به چمن مصنوعی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی افزود: باتوجه به قلیایی شدن و بالابودن دبی شوری خاک و نفوذ ریشه چمن به عمق زمین، در نخستین گام نسبت به خاکبرداری زمین چمن ورزشگاه به عمق ۳۰ سانتی‌متر اقدام شده است.

عزیزی عنوان کرد: درحال حاضر خاک متناسب با اقلیم خراسان‌جنوبی و نوع کشت بذر چمن طبیعی در کف استادیوم پخش و ماشین‌آلات در حال انجام کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: بذر چمن طبیعی استادیوم غدیر بیرجند با نظر کارشناسان و از بهترین نوع تهیه و بعد تسطیح، زه‌کشی و آبیاگیری نشاء خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ارتباط با تأمین اعتبار برای نگهداری و توسعه استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند، تصریح کرد: از آنجایی که فاقد منابع مالی پایدار هستیم و برای پروژه بالای ۲ هزار ۵۰۰ نفر نمی‌توان در استان منابع درنظر گرفت لذا در سنوات گذشته در ردیف اعتبارات ملی و وزارت ورزش و جوانان بودجه مستقل مالی در این خصوص نداشته‌ایم.

 عزیزی اعتبار مصوبه احیای چمن طبیعی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تخصیص صدرصد این مبلغ شاهد تسریع در بازسازی و بهره‌برداری این پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۰ باشیم.

وی در خصوص پیست دو و میدانی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند نیز گفت: کلیه برنامه‌های تمرینی و مسابقات مربوط به این رشته ورزشی در ورزشگاه ادامه دارد و دو و میدانی‌کاران می‌تواند به نحو مطلوب از این امکانات استفاده کنند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی ورزش خشکسالی استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند چمن طبیعی استادیوم ورزش و جوانان خراسان جنوبی احیای چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلیمتر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلیمتر، بشرویه ۵ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلیمتر، سرایان ۱۷ میلیمتر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلیمتر، طبس ۱۱ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلیمتر باران باریده است.

او افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.

نخعی بیان کرد: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما را در استان داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد