Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، یکی از موارد مورد انتظار مردم در تحولات سیاسی و مدیریتی استان و کشور توجه ویژه به برخی مطالبات عمومی است که با کمی توجه و دغدغه مندی بیشتر متولیان اداری در دستگاه‌های دولتی قالب اجابت است.

از جمله مطالبات عمومی در استان یزد تسریع و کوتاه کردن فرآیند ثبت املاک بوده که متأسفانه تاکنون به شیوه های مختلف زمینه نارضایتی شهروندان یزدی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صدسال سنتی بودن سازمان ثبت املاک و اسناد موجبات مشکلات را فراهم کرده بود، که خوشبختانه در سالهای اخیر با سیاست گذاری انجام شده در حوزه تحول اداری بخش زیادی از فرآیندها اصلاح و سیستمهای الکترونیکی و زیرساختهای خوبی ایجاد شده، ولی بخش عمده‌ای از آن همچنان در مرحله برنامه ریزی برای تحول باقی مانده است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم در این خصوص اظهار کرد: در حوزه فعالیت اسناد و املاک کشور، ممکن است حقی از مردم ضایع شود که لازم است در این زمینه توجه جدی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که عده‌ای راهکار تصاحب اراضی و املاک را می‌دانند و با بی‌قانونی یا دور زدن قانون اقدام به تحصیل مال نامشروع می کنند، افزود: افراد طمع کار دائم به دنبال ملک اندوزی هستند که لازم است راهکاری برای شناسایی این افراد و رو شدن دست آنها اندیشیده شود.

ناصری با بیان اینکه نقص برخی قوانین، به افراد طماع و سودجو اجازه می دهد که در املاک و اموال مردم دست اندازی کنند، عنوان کرد: نقایص قانونی باید شناسایی شود و به نمایندگان مجلس اعلام شود تا نقص قوانین اصلاح شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسئولان سازمان ثبت اسناد از این نقایص قانونی اطلاع دارند بنابراین باید نقایص آنها را استخراج و گوشزد کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر برخی قوانین دست و پاگیر مردم را مدت‌ها درگیر ادارات می‌کند که این موارد نیز باید شناسایی شود و اصلاح شود تا شاهد گلایه‌های مردم در این زمینه نباشیم.

ناصری تصریح کرد: برخی قوانین از یک سو و برخی اقدامات خودسرانه در مورد اراضی که در گذشته اتفاق افتاده، مردم را به دردسر انداخته است که لازم است مسئولان ثبت اسناد، با کسب اطلاع از این موارد، کار مردم را راه بیندازند و راهی پیش پای آنها بگذارند.

وی عنوان کرد: گاهی می توان پاسخ مردم را دو سه روزه داد اما ماه‌ها در رفت و آمد برای دریافت سند یا انجام امور قانونی املاک خود هستند که این رویه باید اصلاح شود زیرا نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

ناصری تصریح کرد: البته باید قوانین رعایت شود اما ملاحظه مردم و مدارا با آنها نیز باید مدنظر باشد زیرا در مواردی مشاهده شده که فردی بیش از ۵۰ سال در چند نسل روی زمینی کار کرده‌اند اما ناگهان به عنوان زمین دولتی معرفی می‌شود که در این موارد باید تلاش شود تا هم حق دولت و هم حق بهره‌بردار مدنظر باشد.

وی عنوان کرد: در مقابل عده‌ای سودجو هکتارها زمین دولتی دریافت می‌کنند و بدون بهره‌برداری آن را رها می‌کنند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند آنگاه اقدام به فروش می‌کنند که باید از این موارد جلوگیری شود.

مسئول حفاظت ثبت املاک کشور هم در پاسخ به انتقاد امام جمعه یزد تأکید کرد: مشکلات شناسایی شده در قالب یک طرح به مجلس ارائه می شود و در تلاشیم مواردی که تسهیل کننده امور مردم است را نیز پیگیری کنیم.

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد نماینده ولی فقیه قوانین نمایندگان مجلس خبرگزاری فارس سازمان ثبت خبرهای یزد اخبار اصلاح قوانین اصلاح شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد

رئیس سازمان زندان‌ها امروز، چهارشنبه در نشست مسئولین شهرستان بشاگرد در محل دادگستری حضور یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی محمدی که به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا در شهرستان بشاگرد حضور دارد، در دیدار مسئولان این شهرستان با ابراز خرسندی نسبت به بازدید از بشاگرد گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شهرستان، راه‌های اصلی و منتهی به بشاگرد است که در هنگام بارندگی مردم را با مشکل مواجه کرده و قطعا در جلسه جمع‌بندی سفر استانی رئیس قوه قضاییه و در حضور مسئولان استان رایزنی لازم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به درخواست فرماندار شهرستان در مورد استقرار اداره ثبت اسناد واملاک برای تسهیل در امور مردم گفت: این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد تا اقدامات لازم برای استقرار این اداره در بشاگرد و حل مشکل مردم انجام شود.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین به سایر درخواست‌ها نیز رسیدگی و بر حل موضوعات و طرح آن در جمع مسئولین استان تأکید کرد.

محمدی صبح امروز و همزمان با سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان، دربازدید میدانی از بشاگرد پیگیر درخواست‌های و مشکلات مردم این منطقه شده است.

انتهای خبر/864

دیگر خبرها

  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • استقلال خوزستان و ملوان، هردو ناراضی از تساوی
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد