Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «سید احسان خاندوزی» درباره ذرت آلوده در گمرک اظهار داشت: اعداد و ارقامی که به شکل رسمی درباره ذرت فاسد در گمرک اعلام می‌شود حکایت از این دارد که مساله ذرت‌ها از ابتدای واردات، توسط مراجع استاندارد آلوده تشخیص داده شده و گمرک مانع توزیع آن در سراسر کشور شد.

وی با اشاره به نیاز کشور در زمینه واردات ذرت، گفت: در سال‌های اخیر کشور هر ساله به‌طور متوسط نیازمند واردات هشت میلیون تن ذرت بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاندوزی بیان‌داشت: از میلیون‌ها تن ذرتی که وارد کشور شد حدود ۱۴۰ هزار تن مربوط به محموله‌های  سال‌های ۹۲، ۹۵ ، ۹۷ و ۹۹ از ابتدا مسموم تشخیص داده شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دلیل فرسوده شدن ذرت موجود در گمرکات سراسر کشور بر اثر ماندگاری نبوده، خاطرنشان‌کرد: واردکنندگان ذرت نیز از بخش خصوصی بودند و از اموال دولت منابعی برای این امور تلف نشده است.

وی تاکید کرد: ذرت‌ها با تشخیص مسوولان استاندارد به‌درستی مسموم شناخته شدند و برای رفع و رجوع این ۱۴۰ هزار تن اقدام‌های خوبی نیز انجام گرفته و بیش از ۱۰۳ هزار تن از ذرت‌های آلوده به کشورهای فرستنده مرجوع شده است.

خاندوزی توضیح‌داد: به دو دلیل بخشی از ذرت‌های خریداری شده مسموم هنوز در گمرک باقی مانده است، دلیل نخست به خریدار خارجی بازمی‌گردد؛ از آنجایی که این ذرت‌های آلوده برای بخشی از نیازهای دارویی و الکلی هنوز قابل استفاده هستند و خریدار خارجی برای خرید آنها اعلام آمادگی کرده اما  برای دریافت آنها تاخیر داشته است و بنابراین هنوز در گمرک وجود دارد.

وی اضافه‌کرد: بخشی از ذرت‌های فرسوده موجود در گمرک در حال مرجوع شدن است تا به‌طور کل صورت‌مساله ذرت‌های آلوده پاک شود، اما از آنجایی که شاکی خصوصی وجود داشت و مراجع قضایی حکم توقف دادند، آن بخش از کالاها و ذرت‌های مسموم مرجوع نشده است.

به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور دهم تیرماه در بازدید از بندر امام خمینی(ره)، از وجود ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در یکی از انبارها خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» گفت: ۱۲۰ هزار تن ذرت آلوده خارج شده و تاکید شد که بقیه آن نیز در مدت یک ماه از انبار تخلیه شود، زیرا آثار زیان‌باری برای محیط زیست دارد.

برچسب‌ها سید احسان خاندوزی سازمان ملی استاندارد ایران بندرامام خمینی گمرک جمهوری اسلامی ایران محمدجعفر منتظری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی سازمان ملی استاندارد ایران بندرامام خمینی سید احسان خاندوزی سازمان ملی استاندارد ایران بندرامام خمینی گمرک جمهوری اسلامی ایران محمدجعفر منتظری هزار تن ذرت ها تن ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته این شهر جنوبی استان فارس که در مصلی الغدیر لامرد با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد به دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد فرزانه، عالم باتقوا و الگوی ایمان و استقامت، علامه مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت: استاد مطهری سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است زیرا در دوره عمر پربرکت خود جهاد علمی کرد و در مبارزه با فرقه‌های گوناگون، معارف ناب دینی را انتقال داد تا جامعه، حق و باطل را تشخیص دهد.

امام جمعه لامرد گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که بالاترین خدمت را به جامعه کرد و باید قدر چنین معلمان و اساتیدی را بدانیم.

وی با بیان این مطلب که مردم باید به اقتصاد ورود کنند بیان کرد: آن چیزی که باید در جامعه نهادینه شود این است که اقتصاد، مردمی و اجتماعی شود و مردم ورود کنند که البته راهکار آن را هم رهبری بیان کردند زیرا این مدل اقتصاد باعث نجات چتر جامعه و تولید می‌شود.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: از مسؤولین توقع داریم که با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده موانع و شرایط را برای سرمایه گذاری برطرف و تسهیل کنند و مردم در قالب تعاونی‌های کوچک مشارکت کنند.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: راه حل این مشکل بزرگ اقتصادی که در جامعه وجود دارد این است که خود مردم ورود کنند و اقتصاد اجتماعی و مردمی شود و سرمایه‌های اقتصادی پای کار بیایند.

وی به وضعیت منطقه و فلسطین اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا مخالفت خود را با اینکه فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در بیاید اعلام کرد اما خداوند اراده کرده تا این مردم مظلوم و مقاوم مسئله اول جهان باشند.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث شده که هر آزادمردی در این عالم هستی صدای این مظلومین را بشنود و در عالم دیده شده و خواست خداوند بر این شده که این مقاومت، عبرتی برای مردم آزاده جهان باشد.

او با اشاره به شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: اختلاف در میان مردم آمریکا و سردمداران به خاطر ظلم به مردم جهان شدت گرفته و مردم فلسطین در جبهه حق هستند و هر کس می‌خواهد سعادتمند شود باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشد.

کد خبر 6089159

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی