Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@01:54:35 GMT

مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۲۸۴

مدیریت شهری مشهد به نوجوانان توجه ویژه دارد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به مغفول ماندن نقش نوجوانان در جامعه گفت: باید زمینه فعالیت برای حضور نوجوانان به عنوان کنشگران «مشهد آینده» در جامعه فراهم شود. برهمین اساس مدیریت شهری در دوره ششم توجه ویژه‌ای به نوجوانان خواهد داشت.

سید عبدالله ارجائی در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه نوجوانان که با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزارشد، اظهار کرد: معتقدیم که طی سال‌های گذشته توجه خاص و ویژه‌ای به نوجوانان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که امروز مغفول مانده موضوعات مرتبط با نوجوانان است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال تفکیک سنی در جامعه نیستیم، افزود: چنانکه باید به جوان و سالمندان نیز توجه نشده اما آنچه که در این میان مغفول‌تر مانده نوجوان است، البته این به معنای نپرداختن به موضوعات مرتبط به سایر رده های سنی نیست.

ارجائی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری مبنای ما این است که نوجوانان مورد توجه ویژه قرار بگیرند، اما برای تحقق آن به دنبال راهبرد مناسب هستیم. این راهبرد باید در جلسات و نشست‌های تخصصی با حضور خود نوجوانان تدوین و الگوها، محتوا و چگونگی اجرای آنها تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه با حذف هیچ قشری نمی‌توان برای آنها تصمیم گرفت، خاطرنشان کرد: لذا تاکید داریم که جلسات برنامه‌ریزی و تعیین راهبردها در حوزه نوجوانان هرچه سریعتر با حضور خود آن‌ها برگزار و راهبرد مناسب ظرف مدت یک ماه آماده شود. این جلسات نباید محدود به حضور نخبگان نوجوان شود، بلکه باید همه نوجوانان را دربر بگیرد تا بتوانیم برنامه‌ای جامع را تدوین و آماده اجرا کنیم. در مجموع اصل حرف ما این است که آینده از آن این طیف سنی است و باید با نظر خودشان آینده را بسازیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه آن چیزی که از آن به عنوان مشهد فردا یاد می‌کنیم، مشهدی است که ما اداره کننده اصلی آن نیستیم، بیان کرد: در مشهد آینده ما سالخوردگانی هستیم که باید مدیریت افرادی را ببینیم که امروز از چرخه تصمیم‌گیری خارج هستند. با توجه به این موضوع اکنون باید به نوجوانان فرصت داده شده و زمینه را برای آموزش و تجربه اندوزی آنها فراهم کرد تا بتوانند در تصمیم گیری ها نقش‌آفرینی کنند.

ارجائی تصریح کرد: انتظاری که از تشکل‌ها و فعالان حوزه نوجوان داریم، ارائه یک مدل برای تحقق این هدف است که چگونه می‌شود زمینه را برای حضور نوجوانان که کنشگران مشهد آینده هستند، در مشهد امروز فراهم کرد. امروز باید شهردار نوجوان، معاون شهردار نوجوان، شورای شهر نوجوان و... را برای مشهد آینده آموزش دهیم و به آن بپردازیم؛ حال این کار درقالب خانه نوجوان یا انجمن نوجوان باشد، فرقی نمی کند. البته نباید به دنبال ایجاد ساختار جدید باشیم بلکه باید از ساختارها و ظرفیت های موجود استفاده و آن‌ها را حمایت کنیم.

وی افزود: برای تحقق این هدف ظرفیت‌های خوبی از جمله فرهنگسراها، بوستان‌ها و... در اختیار شهرداری است که می‌توان آن را به کار گرفت. همچنین رسانه‌هایی مانند فضاهای تبلیغاتی و اکران‌های شهری در اختیار شهرداری است که یا در دسترس سایر دستگاه‌ها نیست و یا اگر هست، گران و هزینه بر است؛ از این ظرفیت نیز می شود در حوزه نوجوانان استفاده کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده طی چند سال گذشته، بهترین رسانه‌ای که با عموم جامعه در سطح شهر تعامل برقرارمی کند، تابلوهای تبلیغات شهری است، سوال این است که نوجوانان چقدر مخاطب این حوزه بوده اند و چقدر محتوا داریم که از طریق این رسانه خوب به نوجوانان انتقال دهیم. 

ارجائی اضافه کرد: چگونه توقع داریم که نوجوان ما احساس استقلال کند درحالی که مخاطب ما نبوده است، هیچ وقت پیامی ویژه نوجوان تولید و به آنها منتقل نکرده‌ایم؛ فقط به دنبال این بودیم که روی نوجوان تاثیر بگذاریم و تربیتش کنیم اینگونه رفتار هویت بخشی و شخصیت بخشی به نوجوان نیست.

وی تصریح کرد: این سوال ها و شبیه آن باید توسط تشکل ها و فعالان حوزه نوجوانان، آموزش و پرورش و کانون فکری کودکان و نوجوانان پاسخ داده شده و برای آن راهکار مناسبی با مشورت و حضور نوجوانان اندیشیده شود، مدیریت شهری نیز از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد شهردار مشهد اضافه کرد: در مجموع انتظار ما از این گونه نشست‌ها تعریف برنامه‌ای برای بازکردن پای کنشگران مشهد آینده به مدیریت شهری امروز جهت آموزش و تجربه اندوزی برای اداره مشهد آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد نوجوانان شورای ششم مديريت شهري حوزه نوجوانان شهردار مشهد مدیریت شهری حوزه نوجوان مشهد آینده توجه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر شهرستان ساوجبلاغ در هفت محور تخصصی قرآن و عترت، ورزشی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، اجتماعی، ایثار، شجاعت و فداکاری و علمی و پژوهشی و دو بخش جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

در این مراسم که در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن سینمای ۹ دی شهر هشتگرد برگزار می‌شود، از نفرات برگزیده بر اساس نظر داوران تجلیل به عمل می‌آید و به تمامی نفرات شرکت کننده در جشنواره گواهی حضور اعطا می‌شود.

میهمانان ویژه این مراسم، استاندار البرز، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان بوده و حضور برای عموم مردم شهرستان ساوجبلاغ آزاد است.

کد خبر 6097823

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود