Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس موجب شد دقایق کوتاهی، فضای میان صندلی های نمایندگان ملتهب شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در اخطاری خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد که حدود یک ماه می شود تعدادی از نمایندگان مجلس درباره موضوع واکسیناسیون نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده افزود که در نامه مذکور نتایج تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن بر اساس جنسیت و سن افراد چه بوده و دلایل تزریق به افراد زیر ۱۸ سال بر مبنای کدام تحقیقات صورت گرفته است؟ همچنین بر اساس اظهار نظر حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم واکسیناسیون باید اقناعی باشد.

این نماینده با انتقاد از پاسخگو نبودن وزیر بهداشت به درخواست نمایندگان، گفت که بسیاری از جوانان حوزه انتخابیه از پیرو نظام ولایت فقیه هستند و وزیر بهداشت باید به پرسش آنها پاسخ دهد.

وی در ادامه خواستار برگزاری نشستی با عین‌اللهی، وزیر بهداشت شد.

محمدباقر قالیباف که ریاست این نشست را برعهده داشت و پاسخ به این نماینده یادآور شد که وزرا با دعوت روسای کمیسیون های مجلس باید به مجلس بیایند و اگر عین‌اللهی، از سوی رئیس کمیسیون بهداشت دعوت شده، موظف است حضور پیدا کند.

همزمان با این اظهارنظرها و پاسخ قالیباف، جواد کریمی قدوسی مقابل صندلی آقای نقدعلی آمد و با تندی و عصبانیت از گفته های او انتقاد کرد.

با بالا گرفتن جدال لفظی میان نماینده خمینی‌شهر و آقای قدوسی، نمایندگان دیگر برای جدا کردن آنها و پایان دادن به این درگیری، میان صندلی‌های نمایندگان حاضر شدند.

در حالی که یکی از نمایندگان به بیان اظهار نظر خود می پرداخت صدای کریمی‌قدوسی بالاتر می رفت و تعدادی از نمایندگان اطراف او جمع شده بودند تا مشکل حل شود. در ادامه نقدعلی که ماسکی بر صورت نداشت، از جای خود بلند شد و مقابل کریمی قدوسی که با صدای بلند به گفته‌های اعتراض می‌کرد، آمد و لحظاتی، جدالشان بالا گرفت.

به گفته شاهدان، کریمی قدوسی در حالی که کتش را در آورده بود و با دستش بر بازوی دیگرش می زد، به تایید رهبری بر لزوم واکسیناسیون تاکید کرد.

این اتفاق و درگیری باعث شد نمایندگان بیشتری تجمع کنند و دو نفر از هم جدا شوند.

در هفته‌های گذشته تجمعی مقابل مجلس نیز صورت گرفته بود که برخی به واکسیناسیون اجباری اعتراض کرده بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید داشتند واکسن زدن موجب گرفتن حق و آزادی مردم است و برای انسان ضرر دارد.

یکی از این معترضان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اینکه چرا با وجود دریافت واکسن کرونا از سوی رهبری، با این موضوع مخالفت دارید، گفته بود رهبری را سپر خودتان نکنید.

به نظر می رسد برخی نمایندگان مجلس نیز نسبت به تزریق واکسن کرونا انتقاد دارند، هر چند  عبدالحسین روح الامینی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در یکی از نشست های علنی پارلمان تأکید کرده بود « با این اظهارنظرها به نظر می‌رسد افکار عمومی دچار تناقض می‌شود.»

او در ادامه یادآوری کرده بود که «واکسن زدن در کشور اجباری نیست و افراد می‌توانند خود را در خانه و روستا دور از جامعه قرنطینه کنند.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرده بود که «رهبری نظامات واکسیناسیون را در کشور دنبال و به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. اگر می‌خواهیم کسب و کار مردم از سر گرفته شود و هزینه های ناشی از تعطیلی‌ها کم شود، چرا باید یک پویش و کمپین ضدواکسیناسیون در کشور راه بیندازند؟ همه باید به قانون وضع شده در کشور عمل کنند. این اقدام ضد واکسیناسیون برخلاف سیاست های کلی نظام، قوانین عقلانی بهداشتی درمانی و منویات مقام معظم رهبری است.»

ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کریمی قدوسی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری