Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «دشت خاموش» که قرار است به زودی در 2 جشنواره بین‌المللی به نمایش دربیاید به تازگی توانسته است جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا را از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی فیلم، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا که در کشور کلمبیا به صورت حضوری برگزار شد، به فیلم سینمایی «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این فیلم سینمایی قرار است به زودی در بخش سینمای جهان سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارتاژ که در کشور تونس و بیست و نهمین دوره جشنواره ملاقات با جنون که در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود، روی پرده برود.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارتاژ از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۶ نوامبر مصادف با ۸ تا ۱۵ آبان در کشور تونس برگزار می‌شود و احمد بهرامی فیلمساز ایرانی که داور بخش رقابتی این جشنواره است، هم اکنون در کشور تونس حضور دارد.

همچنین زمان اکران «دشت خاموش» در این جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۴ در سینما اپرا، روز جمعه ۱۴ آبان ساعت ۱۵ در سینما پلاس و روز شنبه ۱۵ آبان ساعت ۲۱:۳۰ در سینما مد آرت خواهد بود.

ترکیب کامل هیات داوری این جشنواره عبارتند از انزو پروچلی از ایتالیا، جسیکا فبیولا از اتیوپی، طارق الشناوی از مصر، هوجی فورتونا از آنگولا، داوود اولاد السید از مراکش، سفیان بن فرحات از تونس و احمد بهرامی از ایران.

از سوی دیگر بیست و نهمین دوره جشنواره ملاقات با جنون 28 اکتبر تا 7 نوامبر (6 تا 16 آبان ماه) در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود و «دشت خاموش» 7 نوامبر مصادف با روز یکشنبه 16 آبان ماه برای اولین بار در تورنتو روی پرده می‌رود و پس از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ نیز برقرار خواهد بود.

«دشت خاموش» که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است و پخش بین‌المللی آن برعهده علی قاسمی است تاکنون در بیش از 25 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است که عبارتند از دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

لیست عوامل فیلم سینمایی «دشت خاموش» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، مشاور کارگردان: ناهید عزیزی صدیق، تدوین: سارا یاوری، طراح صحنه و لباس: جاوید جاویدنیا، مدیر صحنه: سپیده بلون و بهادر زندی، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، مدیر صدابرداری: وحید رضویان، طراح گریم: نوید میرالی، فیلمبردار: حسن لشکری، مدیر برنامه‌ریزی: پویان درزی، دستیار کارگردان: مسعود قدسی، آهنگساز: فواد قهرمانی، مدیر تولید: فربد صوفی، منشی صحنه: مهران رضائی، تصحیح رنگ: سامان مجدوفائی، جلوه‌های ویژه بصری: علی ابراهیمی، مجریان طرح: محمود بهرامی، علیرضا میرزایی، جانشین تهیه‌کننده: هادی معصومی، مدیران تدارکات: مجید بختیاریان، هادی جهانبخش، طراح پوستر: احسان برآبادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پرسا بشیری و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم جایزه بهترین فیلم دوره جشنواره فیلم سینمایی دشت خاموش سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته جوایز پولیتزر ۲۰۲۴ جایزه بخش روزنامه‌نگاری و گزارش بین‌الملل را به روزنامه نیویورک تایمز اعطا کرد. این روزنامه به دلیل «پوشش گسترده و روشنگرانه» حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل و «پاسخ مرگبار ارتش اسرائیل» به این حمله، برنده جایزه پولیتزر در بخش «گزارش بین‌المللی» شد.

به گزارش صبا، همچنین آژانس خبری رویترز، جایزه عکاسی خبری را بابت پوشش «دست اول و فوری» حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و واکنش اسرائیل، به دست آورد و همچنین به عنوان یک منبع مورد استناد ویژه برای «خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای که جنگ در غزه را پوشش می‌دهند» معرفی شد.

همچنین ولادیمیر کارا مورزا، سیاستمدار اپوزیسیون روسی زندانی و روزنامه واشنگتن پست نیز مشترکا جایزه پولیتزر را دریافت کردند. این جایزه به دلیل «انتشار یادداشت‌های این سیاستمدار روس در داخل زندان باوجود همه مخاطرات و عواقب مخالفت با ولادیمیر پوتین و اصرار بر آینده‌ای دموکراتیک برای کشورش»، به او اهدا شد. کارا مورزا در حال تحمل ۲۵ سال محکومیت خود به اتهام «خیانت» به روسیه است. این طولانی‌ترین حکم زندان برای منتقدان پوتین به شمار می‌رود.

برمبنای گزارش آسوشیتدپرس، پولیتزر از شماری از خبرنگاران آمریکایی نیز بابت گزارش‌هایشان در مورد کار کودکان مهاجر، تبعیض نژادی در سیستم قضایی و خشونت با اسلحه تجلیل کرد.

جین آن فیلیپس برای نگارش رمان «نگهبان شب» که داستان یک مادر و دختر در طول و بعد از جنگ داخلی آمریکا است، برنده جایزه بهترین رمان شد.

جایزه پولیتزر، جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

آقای پولیتزر به‌دلیل عشق و علاقه‌اش به روزنامه‌نگاری، مدرسه‌ای را در ایالت کلمبیا تأسیس کرد که هنوز هم یکی از معتبرترین مراکز آموزش روزنامه‌نگاری در سراسر جهان محسوب می‌شود و بسیاری از روزنامه نگاران برجسته در این محل آموزش می‌بینند. پس از راه اندازی این دانشگاه، جایزه‌ای به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار و و همچنین بورس تحصیلی برای یک مسابقه گزارش نویسی درنظر گرفته شد. همچنین هر ساله بنیاد پولیتزر جایزه نیم‌میلیون دلاری خود را به بهترین عکس‌های خبری می‌دهد که در میان عکس‌های خبری جهان، بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904041

دیگر خبرها

  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • ویکتور ومبانیاما، بهترین تازه وارد سال با تمام آرا!
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما