Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا در ادامه تلاش‌هایش برای ایجاد پایگاه در نزدیکی افغانستان در نظر دارد تا زیرساخت‌های نظامی خود را در هند مستقر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که تلاش‌های آمریکا برای استقرار زیرساخت‌های نظامی در کشورهای همسایه افغانستان بویژه هند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف به «روسیه 24» گفت: من به خوبی از مداخله آمریکایی‌ها آگاه هستم، شنیده‌ام که پنتاگون در تلاش بوده تا هند را متقاعد کند که به آمریکا در خاک این کشور فرصت‌هایی بدهد.

وی تصریح کرد که رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای آمریکایی‌اش در حاشیه نشست ژنو تصریح کرده بود مسکو با توافق آمریکا با کشورهای آسیای مرکزی برای ایجاد پایگاه جهت انجام حملات در افغانستان مخالف است.

وزیر خارجه روسیه  خاطرنشان کرد که پیش از این چنین پیشنهاداتی از طرف آمریکا توسط پاکستان رد شده بود، ازبکستان نیز چنین درخواستی دریافت کرده بود اما براساس قانون اساسی این کشور امکان استقرار پایگاه های خارجی در خاک ازبکستان وجود ندارد.

لاوروف افزود که درخواست آمریکا برای استقرار پایگاه نظامی در خاک قرقیزستان نیز توسط رئیس جمهور این کشور رد شده است.

روسیه: بازدارندگی ناتو در افغانستان فاجعه بار بودروسیه: به حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی نزدیک می‌شویمروسیه: طالبان برای بهبود استاندارهای زندگی در افغانستان تلاش می‌کندلاوروف: طالبان را به ایجاد دولت فراگیر تشویق می‌کنیم

وی با مسئول دانستن آمریکا برای عدم ایجاد دولت فراگیر در افغانستان نیز گفت: به گفته برخی از تحلیلگران سیاسی آمریکایی، اوضاع به این شکل پیش رفت، چون واشنگتن نتوانست به چارچوب‌های زمانی توافق شده برای خروج نیروهایش عمل کند، بنابراین طالبان نیز خود را از تعهد تشکیل دولت توافق ملی آزاد دانست.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرگئی لاوروف اخبار روسیه اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان سرگئی لاوروف اخبار روسیه اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند