Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص کل بازار بورس امروز (سه‌شنبه، 11 آبان‌ماه) با 14 هزار و 665 واحد افزایش در جایگاه یک ‌میلیون و 376 هزار واحدی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جلسه روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران هلدینگ‌ها، سهامداران حقوقی و نیز صحبت‌های مطرح شده در این جلسه از سوی وزیر درخصوص قیمت‌گذاری دستوری، فروش اوراق دولتی و اشتباه انجام شده در تغییرات مکرر قیمت خوراک، نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداران، سبب واکنش مثبت نسبت به معاملات این بازار در میان سهامداران شد که این اتفاق به دنبال خود زمینه بازگرداندن شاخص بورس به مدار صعودی را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهامداران در پایان معاملات روز گذشته ایجاد چنین روندی را در بازار موقتی می‌دانستند و معتقد بودند بازار تحت تاثیر صحبت‌های مطرح شده و جلسه وزیر اقتصاد برای امروز وارد مدار صعودی شده است و دوباره شاهد بازگشت شاخص بورس به مدار نزولی خواهیم بود. این در حالی است که امروز هم بازار تحت تاثیر تصمیمات روز گذشته مسیر صعودی خود را حفظ کرد و با رشد بیش از 14 هزار واحد به معاملات خود پایان داد.
در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و 324 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 33 هزار و 564 میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و 523 واحد افزایش به 366 هزار و 627 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با 2هزار و 220 واحد رشد به 231 هزار و 55 واحد رسید.
شاخص بازار اول 15 هزار و 444 واحد و شاخص بازار دوم 14 هزار و 751 واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و 979 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک‌هزار و 251 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 840 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 804 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 700 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 627 واحد و ایران‌خودرو (خودرو) با 528 واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل گروه دارویی برکت (برکت) با 121 واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با 65 واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با 61 واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با 55 واحد، بیمه پارسیان (پارسان) با 51 واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با 48 واحد و فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با 48 واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.
برپایه این گزارش، امروز نماد گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، معدنی دماوند (کدما) و آریان کیمیاتک (کیمیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و 93 هزار برگه سهم به ارزش 2‌هزار و 644 میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس بیش از 141 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 19 هزار و 542 واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار 2 میلیارد و 40 میلیون برگه سهم به ارزش 18 هزار و 251 میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) و پتروشیمی جم (شجم) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، بیمه تجارت نو (بنو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ریل‌پرداز نوآفرین (حآفرین)، داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) و داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شاخص فرابورس واحد افزایش پالایش نفت شاخص بورس بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۳ هزار و ۷۳۷ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۶۷۱ واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس کمتر از یک واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳۷۲ واحدی داشت. 

روز دوشنبه در بورس شرکت داروسازی کوثر (دکوثر)، شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) و شرکت آبسال (لابسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، شرکت پگاه فارس (غفارس) و شرکت مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر (پارتا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نماد‌های سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، شگل (شرکت گلتاش) و سقاین (شرکت سیمان قائن) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات دوشنبه، ۶۶ نماد صف خرید داشتند و ۴۳ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۹۹ میلیارد تومان رسید.

دیروز شاخص بورس برای دومین روز ریزش کرد و فاصله خود با محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را زیاد کرد. نماد‌های فولاد، فملی، کچاد و کگل بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، برای دومین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نماد‌های خودرو، خبنیان، تاصیکو، آریا، وپاسار، شستا، کماسه، پارسان، شتران، وبصادر و شبریز بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین دیروز عرضه بر تقاضا غلبه داشت و ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود. برخی تحلیلگران تکنیکی نوسان کوتاه بازار را یک تعدیل کوتاه مدت می‌دانند و معتقدند شاخص کل که در نزدیکی سقف کانال است برای بازگشت به محدوه بالاتر به یک نیروی محرک نیاز دارد. در مقابل برخی ناظران معتقدند سیاست‌های ارزی دولت و مداخلات آن در بازار‌ها ریسک بازار‌های متشکل را افزایش داده و فعالان اقتصادی را به سرمایه گذاری در بازار‌های غیرمتشکل و بازار‌هایی که خارج از کنترل دولت است سوق داده، از سوی دیگر همسو با موج مهاجرت به خارج از کشور برخی نیز سرمایه خود را از ایران خارج کرده‌اند. در چنین شرایطی دولت باید در سیاست گذاری خود تجدید نظر کند و به راه‌حل‌های سیاسی برای برقراری ارتباط تجاری با جهان بیندیشد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید