Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید جواد هاشمی روز سه شنبه در نشست با انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: یکی از شاخص های ارزیای برای رشد و توسعه ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه، مانوس بودن با کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و  فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: روش ها و راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصا و تقویت شود.

هاشمی ایجاد انگیزه مردمی، فراهم کردن بسترها و امکانات برای تقویت و تعالی مبانی فکری و اعتقادی با فرهنگ مطالعه را یک وظیفه همگانی دانست و برلزوم ایجاد انگیزه و علاقه به مطالعه با روش ها و راهکارهای عملی در گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

هاشمی میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را نشانه رشد فرهنگی و ملی بیان کرد و اظهار داشت: بررسی و نقد مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا و برنامه های تشویقی مورد توجه قرار بگیرد.

وی به افت سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شرایط کرونایی کنونی اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به کتاب، تقویت فعالیت های انجمن های کتاب و کتابخوانی و به روز کردن منابع کتابخانه ها می تواند شرایط را بهتر کند.

هاشمی، هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: هر جامعه ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کند.

تعداد کتابخانه های عمومی موجود در نقاط شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۶۵ باب است. 

بیش از ۵۷۰ هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف نیز در این تعداد کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کتاب کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کتاب کهگیلویه و بویراحمد کتاب و کتابخوانی فرهنگ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد