Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:01:34 GMT

جمهوری آذربایجان از پاکستان جنگنده «جی اف-17» می‌خرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۰۴۴۶

جمهوری آذربایجان از پاکستان جنگنده «جی اف-17» می‌خرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها سه شنبه گزارش دادند که جمهوری آذربایجان قصد خرید جنگنده «جی اف-17 تاندر» از پاکستان را دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»  سرهنگ «مهمان نوروزوف»، وابسته نظامی سفارت جمهوری آذربایجان در اسلام آباد روز دوشنبه علاقه جمهوری آذربایجان به خرید این جنگنده‌ها را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نوروزوف، این موضوع مهم در دستور کار سفارت جمهوری آذربایجان است. وابسته نظامی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که باکو قصد دارد چند جنگنده جی اف-17 بلاک را خریداری کند که اولین پرواز خود را در دسامبر 2019 در چین انجام داد. این مدل از سامانه‌های الکترونیکی و راداری کابین خلبان نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا یافته است.

نوروزوف همچنین خاطرنشان کرد که  جمهوری آذربایجان در حال همکاری با پاکستان برای نوسازی نیروی هوایی خود است.

این جنگنده محصول مشترک مجموعه هوافضای پاکستان و شرکت هوانوردی چنگدو چین است؛ که در چین به نام «اف‌سی ۱ ژیائولانگ» شناخته می‌شود. این جنگنده از موتور روسی آردی-۹۳ بهره می‌گیرد که سرعت آن را به حداکثر ۱.۶ ماخ می‌رساند و توانایی انجام ماموریت‌های چندمنظوره و متنوعی چون رهگیری، حمله به اهداف زمینی و شناسایی هوایی و اهداف دریایی را دارد.  جی‌اف-۱۷ به یک توپ مسلسل دولول مجهز است و می‌تواند به انواع موشک‌های هوابه‌هوا و هوابه‌سطح مسلح شود.

این جنگنده مطابق با نیازهای نیروی هوایی پاکستان ساخته شده و به عنوان مکمل هواپیمای آمریکایی اف- ۱۶ به ستون فقرات نیروی هوایی این کشور تبدیل شد.

نیروی هوایی جمهوری آذربایجان شامل دو بخش آفند و پدافند است. عمده جنگنده ها و تجهیزات این نیرو بازمانده از زمان شوروی سابق است. این نیرو  ۶ پایگاه هوایی دارد و ۸ هزار پرسنل در خدمت خود دارد. جنگنده های میگ-۲۱، میگ-۲۵، میگ-۲۹، سوخو-۲۴ و سوخو-۲۵ ساختار اصلی نیروی هوایی جمهوری آذربایجان هستند. همچنین در بخش هلی برن نیز بالگردهای میل-۸، میل-۱۷، میل-۲۴ و میل-۳۵ در خدمت این نیرو هستند.

اما مهمترین بخش نیرو هوایی جمهوری آذربایجان یگان پهپادی  است که با مشارکت مستقیم صهیونیست‌ها راه اندازی شده است. 

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگنده جی 17 نیروی هوایی جمهوری آذربایجان نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم تکریم، تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور فرماندهان و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کنارک و مسئولان این شهر برگزار شد، گفت: مردم منطقه چابهار و به‌ویژه کنارک از شریف ترین، مهربان‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که ثابت کردند در شرایط تحریم استکبار جهانی پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می‌کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی در ادامه با بیان اینکه جا به جایی فرماندهان و کارکنان در پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی باعث پویایی در آن مجموعه‌ها می‌شود، اظهار کرد: پایگاه شکاری شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در یگان‌های این نیروی الهی باعث پیشرفت نهاجا شده است.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله ابکی به سمت فرماندهی جدید پایگاه شهیدان دلحامد منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی تجلیل و قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد