Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین دستاوردهای آموزش در فضای مجازی را بهره مندی از شیوه یادگیری ترکیبی و تلفیقی دانست و به استفاده از این شیوه در سال تحصیلی جاری تأکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌در نشست معاونین آموزش متوسطه لرستان که با حضور مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، آخرین وضعیت فعالیت آموزش حضوری دانش آموزان و چشم‌انداز آموزش متوسطه نظری در استان لرستان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به پاندمی کرونا و وضعیت آموزش در کشور گفت: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای جبران افت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان کشور انجام شود.

سلطانیان گفت: با بررسی شاخص های مختلف آموزش متوسطه تصویر روشنی از توفیقات، دستاوردها و نقاط قابل بهبود حاصل می شود و با بصیرت لازم می توان نسبت به برنامه ریزی دقیق در جهت ارتقاء کیفیت فرایند یاددهی یادگیری برنامه ریزی کرد.

وی در ادامه به عملکرد مطلوب استان در زمینه حضور دانش‌آموزان لرستانی در جشنواره های  علمی پژوهشی کشوری اشاره کرد و گفت: حضور دانش آموزان در دومین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته ۶ برابر شده است.

سلطانیان در ادامه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس های درس و مدارس از اسفند ۱۳۹۸ اشاره کرد و در این خصوص به بررسی و تحلیل کاستی‌ها و نارسایی هایی که در حوزه آموزش در بستر فضای مجازی ایجاد شد پرداخت و به اقدامات تاثیرگذار و مهم وزارت آموزش و پرورش در استمرار جریان یاددهی یادگیری در مدارس پرداخت. 

وی یکی از مهمترین دستاوردهای آموزش در فضای مجازی را بهره مندی از شیوه یادگیری ترکیبی و تلفیقی دانست و به استفاده از این شیوه در سال تحصیلی جاری تأکید کرد.

سلطانیان در ادامه به تشریح و تبیین برنامه های دفتر آموزش متوسطه نظری در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری به لزوم توجه ویژه به ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری اشاره و اعلام کرد: دفتر آموزش متوسطه نظری برای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی دوره دوم آموزش متوسطه تمرکز خود را بر سه نقطه کانونی مهم قرار داده که توسعه صلاحیت های حرفه ای معلمان، تدوین برنامه‌های بهبود شامل کلاس‌های تقویتی و جبرانی، اجرا و تحلیل دقیق ارزشیابی ورودی(آغازین) جهت تعیین نقطه عزیمت آموزش در ابتدای سال تحصیلی، تعیین اهداف کلیدی دروس و تمرکز بر تدریس دقیق این بخش‌ها توسط دبیران از این جمله است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از دفترمتوسطه نظری، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در انتهای این جلسه ضمن تشکر از اهتمام مسئولین استان‌، مناطق و مدارس در خصوص ارتقاء کیفیت آموزش، ۲۰ توصیه و پیشنهاد اجرایی را برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی در شاخه نظری برای سال تحصیلی جاری ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرستان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری ارتقاء کیفیت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گیلان افزود: طرح سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

جهانگیر عبدی با بیان اینکه تا کنون سلامت ۲۱ هزار و ۵۵۵ نوآموز سنجش و ارزیابی شده است، گفت: ۲۵۰ نیرو متخصص و مجرب در ۲۷ پایگاه سنجش مستقر شده اند تا کار سنجش نوآموزان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مرکز جامع در نوبت صبح و ۳ پایگاه در ناحیه یک و دو رشت در نوبت عصر و یک پایگاه جامع هم در صومعه سرا کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام می‌دهند. 

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و نیزغربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می‌شد گفت: امسال برای نخستین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این طرح در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثایی گیلان گفت: خانواده‌های نوآموزان می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» گزینه دولت من را وارد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد (پدر) است ثبت نام و نوبت گیری کنند تا زمان و روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

جهانگیرعبدی با تاکید براینکه دانش آموزانی که اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی شوند باید سنجش شده باشند، افزود: دراین طرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان برای ارتقای سطح یادگیری و ارتقای عملکرد بهینه فردی ، اجتماعی و تحصیلی برای پیشگیری از افت تحصیلی در آینده و ترک تحصیل آنها سنجش می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری