Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@13:04:34 GMT

افزایش بی سابقه تورم کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۶۸۹

در ماه اکتبر تورم کره جنوبی نسبت به ماه سپتامبر حدود یک درصد رشد بیشتری را تجربه کرد و به بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون رسید. ناطقان: به نقل از رویترز، آمارهای رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که در ماه اکتبر تورم کره جنوبی به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید. این مسأله بانک مرکزی کره جنوبی را مجبور کرد تا درباره پیش بینی قیمت‌ها در این کشور برای سال جاری تجدید نظر کرده و آنها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این بانک همچنین احتمال دارد نرخ بهره در این کشور را هم بالا ببرد.

این هفتمین ماه پیاپی است که نرخ تورم کره جنوبی رقمی بیشتر از انتظار بانک مرکزی این کشور را به ثبت می‌رساند. افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اجاره مسکن و همچنین رستوران‌ها از جمله بیشترین تأثیر را بر بالا رفتن تورم کره جنوبی را داشته‌اند به گونه‌ای که قیمت سوخت در این کشور نسبت به ماه اکتبر سال گذشته ۲۷.۳ درصد رشد کرده است.

این مسئله باعث می‌شود که مقامات سیاست‌گذار پولی بانک مرکزی کره جنوبی برای بالا بردن نرخ بهره در این کشور که قرار است حدود ۲۰ روز دیگر در مورد آن تصمیم‌گیری شود تحت فشار قرار گیرند. آنها برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده بودند.

رئیس بانک مرکزی کره جنوبی ماه گذشته گفته بود که احتمالا سیاست‌های پولی انقباضی بیشتری در این کشور اعمال شود تا از افزایش تورم و بدهی خانوارها جلوگیری شود. منبع: مشرق برچسب ها: افزایش بی سابقه ، تورم ، کره جنوبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش بی سابقه تورم کره جنوبی تورم کره جنوبی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم