Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@05:10:11 GMT

۲۲ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۸۷۶

۲۲ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

تین نیوز

 وزیر کشور با بیان اینکه هیچ تغییری در محدودیت‌ها ایجاد نشده است، از احتمال بروز پیک ششم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور و رئیس قرارگاه مقابله با کرونا در پایان نشست قرارگاه مقابله با کرونا که ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: موضوع جلسه قرارگاه در خصوص نگرانی درباره بروز پیک ششم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ۲۲ شهر ما قرمز شده‌اند و امکان دارد شهرهای دیگری نیز در این شرایط قرار بگیرند، بنابراین کاملا باید نسبت به بروز پیک ششم حساس باشیم.

وی ادامه داد: همچنین درباره تامین و تقویت طرح شهید سلیمانی از حیث مراقبت‌ها، غربالگری‌ها، تست‌های سریع و PCR، بیماریابی و… تاکید و قرار شد این طرح توسعه پیدا کند و اکیپ‌های خاصی از طریق این کمپ اعزام شوند تا بتوانند با کمک افراد، بیماری در محل کنترل شود. این طرح در شهرهای با وضعیت نارنجی نیز اجرایی خواهد شد تا این شهرها در وضعیت قرمز قرار نگیرند.

وزیر کشور افزود: از طرف دیگر با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص ورود پیک ششم وجود دارد، مقرر شد محدودیت‌هایی که تاکنون وجود داشته تغییری در آن ایجاد نشود مگر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاداتی مطرح شده و در آنجا تصمیم‌گیری صورت بگیرد. بنابراین همه محدودیت‌ها تا رفع نگرانی از ورود پیک ششم ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه یکسری موضوعات دیگر در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: همچنین در این جلسه درباره مواردی که لازم است تا از ورود پیک ششم جلوگیری شود، صحبت شد و قرار شد تا این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند. با تصمیماتی در این گرفته شد که برخی از آن‌ها اجرایی خواهند شد و برخی نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.

وی درباره لغو منع تردد شبانه نیز گفت: محدودیت تردد شبانه در ستاد ملی کرونا مصوب شده است و لغو آن باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود و در آنجا تصمیم‌گیری صورت گیرد. طبیعتا نقطه نظرات دوستان در قرارگاه جمع‌بندی شده و در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.

وزیر کشور همچنین درباره فعالیت اصناف از ۱۲ شب به بعد یادآور شد: در خصوص این موضوع هیچ تغییری ایجاد نشده و هر آنچه که پیش از این مصوب شده بود، برقرار است و ما هیچ محدودیت خاصی را کاهش ندادیم. البته تزریق دو دوز واکسن برای اصناف ضرورت دارد و باید از اول آبان این موضوع از طریق اتاق اصناف کنترل می‌شد و این کار انجام شده است.

وحیدی درباره بررسی طرح هوشمند محدودیت‌ها که به صورت پایلوت در سه استان انجام شده بود، بیان داشت: این طرح در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین به صورت پایلوت انجام شد. خدا را شکر نتایج خوبی را تاکنون کسب کرده‌ایم البته نیازمند الصاق سامانه‌های دیگر در این طرح هست که در این خصوص تصمیم‌گیری شده و قرار است این سامانه‌ها نیز به این طرح بپیوندند و انشاالله در سراسر کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: بازگشایی مدارس نیز برابر همان ابلاغ‌هایی که قبلا شده است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند عمل خواهد شد یعنی با حفظ پروتکل‌ها و با حفظ شرایط فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، به شکل ترکیبی حضوری و مجازی انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره بازگشایی مدارس در شهرهای قرمز تاکید کرد: در شهرهای قرمز مطابق با پروتکل‌های شهرهای قرمز صورت خواهد گرفت چرا که در این شهرها محدودیت‌ها بیشتر است و بر اساس پروتکل‌هایی که در خصوص شهرهایی که دارای وضعیت قرمز هستند، عمل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر کشور ستاد مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت ها وزیر کشور خواهد شد پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899379

دیگر خبرها

  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز