Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:45:59 GMT

انسان زمین را متوقف می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۹۰۲

انسان زمین را متوقف می‌کند

یک نشریه فرانسوی، درباره هشدار جدی دبیر کل سازمان ملل در خصوص تغییرات اقلیمی نوشت.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار سه شنبه ـ ۱۱ آباه ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ به شرح زیر است:
 

خوش باوری بس است


ژون آفریک نوشت: دبیرکل سازمان ملل متحد، در گشایش همایش کاپ ۲۶ گفت: یا آن را متوقف می کنیم یا خودش ما را متوقف می‌کند! او از تغییرات اقلیمی بر سیاره زمین می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلند پروازی را انتخاب کنید، همبستگی را، ایمن‌سازی آینده و نجات بشر را. خوش باوری درباره تغییرات اقلیمی، خود ـ گول زنی است.
و در سوی دیگر، جنگ دیگری مغلوب شده است. صید و صیادی در آب های میان فرانسه و انگلیس. مقام های دو کشور، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در بروکسل، مقر اتحادیه به مذاکره و گشودن گره صیادی خواهند نشست.


دروغ و دروغ


آبزرور روزنامه انگلیسی نوشت: دروغ و دروغ. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر استرالیا را متهم می‌کند که درباره پیمان کشورش با انگلیس و آمریکا، برای ساخت زیردریایی‌هایی اتمی، دروغ می گوید. ماکرون می‌گوید: اسکات موریسون، به او دروغ گفته است. رئیس‌جمهور فرانسه در همایش جی بیست در رم به روزنامه نگاران استرالیایی گفت: او احترام و دوستی بسیاری برای استرالیایی‌ها قائل است اما این امر باید متقابل باشد. موریسون اما می گوید او دروغ نگفته است. موریسون پیش از پیمان موسوم به «آکوس» با انگلیس و آمریکا قرارداد ساخت ۱۲ زیردریایی با انرژی هسته‌ای را با فرانسه بسته بود. اما موریسون، پشت بر آن کرده و با انگلیس و آمریکا بر سر ساخت ۸ زیردریایی اتمی پیمان بست.

ژاپن به سوی مدلی تازه


خبرگزاری کیوو دو نوشت: حزب دموکرات لیبرال ژاپن، بنا بر سنت هفتاد ساله اش، باز پیروز انتخابات شد. فومیو کیشیدا، بی جهت دلنگران آسیب دیدن حزب حاکم اش بود. اکنون رهبر حزب، ژاپن را حکومت خود کرد و بنا به وعده اش، گونه تازه ای از سرمایه داری را نشان خواهد داد. مردی که وعده دور شدن از سیاست‌های «شینزو آبه» را هم داده بود. سکان برای راندن به سوی کاپیتالیسم مدل تازه به گفته اش در دست های او است.

 
در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 واکسنی برای سرطان


لا رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی نوشت: رقابت بر سر تولید و ساخت واکسن کووید، سبب شده است تا پژوهش‌هایی برای تولید واکسن هایی برای سرطان نیز، سر بگیرد و سرعت نویدبخشی پیدا کند. «جوزپه کوریلینو»، مدیر بخش توسعه ساخت دارو در میلان می گوید، خبرهای نویدبخشی در ساخت واکسن سرطان، شنیده می‌شود. در این میان کلینیک کلیولند، آزمایش انسانی واکسنی را برای جلوگیری از سرطان سینه آغاز کرده است؛ واکسنی که مانع تهاجم و گسترش سلول‌های سرطانی در این بیماران می‌شود. این واکسن هنوز برای مقابله با بیماری سرطان سینه آزمایش نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در طرح نهضت ملی مسکن سه طرح تسهیلاتی برای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. در طرح اول تامین زمین و ساخت مسکن را دولت انجام می دهد. در طرح دوم متقاضیانی که زمین دارند، تسهیلات وام ساخت مسکن دریافت خواهند کرد و در طرح سوم، تسهیلات وام کم‌بهره ساخت در اختیار متقاضیان در مناطق بافت فرسوده قرار می‌گیرد. طرح نهضت ملی مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) و بانک‌های کشور اجرا می‌شود. 

متن شهروند خبرنگار ما:

پس از سه سال همچنان بیش از پنجاه هزار نفر از تایید شدگان نهضت ملی مسکن شیراز بلاتکلیف هستند و متاسفانه مسئولین و متولیان امر ، زمین را تامین نکرده اند.مسئولین استانی هیچ تلاشی برای پیگیری و پیشبرد کار ندارند و به نظر میرسد اصلا هدف اصلی دولت که نهضت ملی مسکن هست برایشان بی اهمیت است.

دیگر خبرها

  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان (فیلم)
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • لحظه سوت پایان بازی ایپسویچ؛ هجوم تماشاگران به داخل زمین و جشن صعود به لیگ برتر انگلیس
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر