Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های استرالیایی امروز (سه‌شنبه) پیامی را افشا کردند که ۱۴ سپتامبر از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا ارسال شده است.

به نظر می‌رسد پس از ادعای فرانسه مبنی بر بی‌اطلاعی از برهم زدن قرارداد زیردریایی، استرالیا  چنین پیامی را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌های یک منبع نزدیک که پیام‌ها را خوانده است، ۱۴ سپتامبر، دو روز پیش از برهم زدن قرارداد زیردریایی میان فرانسه و استرالیا، وقتی موریسون تلاش کرد با مکرون درباره لغو قرارداد تماس بگیرد، مکرون چنین پیامی ارسال کرده است: «برای جاه طلبی‌های مشترک درباره زیردریایی‌هایمان، باید منتظر خبر‌های خوب یا خبر‌های بد باشم؟»

 پاسخ موریسون به این پیام هنوز افشا نشده است و به خاطر حساسیت موضوع، این منبع نخواست که نامش فاش شود.

ماه سپتامبر، استرالیا قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری خود با فرانسه را لغو کرده و به جای آن قراردادی موسوم به «آکوس» را با آمریکا و انگلیس امضا کرد. طی این قرارداد، استرالیا حداقل ۱۲ زیردریایی هسته‌ای را از این دو کشور خریداری خواهد کرد.

اقدام استرالیا در لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه منجر به تنش بزرگی در روابط دو طرفه شد. پس از لغو قرارداد مکرون اعلام کرد که استرالیا به آن‌ها دروغ گفته و خیانت کرده است. همچنین ادعا کرد که از لغو احتمالی این قرارداد چند میلیارد دلاری بی اطلاع بوده است و روز اعلام عمومی از چنین رخدادی آگاه شده است.

گفتنی است که اتحادیه اروپا در راستای حمایت از فرانسه، این ماه مذاکرات تجارت آزاد با استرالیا را دو بار به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون نخست وزیر استرالیا لغو قرارداد لغو قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد. دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 846838 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی سریلانکا

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!