Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تازه‌ترین آمار رسمی منتشر شده در انگلیس از روند فزاینده غیبت دانش‌آموزان از مدارس این کشور، به دلیل ابتلا به کرونا حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد ۳.۲ درصد دانش‌آموزان – حدود ۲۴۸ هزار نفر – در یک هفته منتهی به ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر)  غایب بوده‌اند. این میزان در قیاس با هفته قبل از آن ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد معادل ۳۹ هزار دانش‌آموز افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار منتشر شده،  ۸۸.۲ درصد دانش‌آموزان در یک هفته منتهی به ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر)  در کلاس حاضر بودند که ۱.۸ درصد نسبت به یک هفته قبل از ان کاهش نشان می‌دهد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس با شیوع سویه‌های جدید و عفونی‌تر این ویروس، شتاب تندی گرفته است. نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مردم خواستار اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هستند. تحقیقات روزنامه ایندیپندنت حاکیست که ۴۰ درصد مردم تمایل دارند محدودیت‌های قرنطینه اعمال شود.

در شبانه روز گذشته بالغ بر ۴۰ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند. طی یک هفته گذشته نیز قریب به ۸۰۰ نفر زندگی خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

وزیر آموزش انگلیس چندی پیش با اشاره به گسترش سویه‌های جدید کرونا در این کشور، از احتمال بازگشت بخشی از محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد. «ناظم زهاوی» با تشریح برنامه اضطراری دولت برای باز نگه داشتن مدارس گفت که استفاده از ماسک صورت توسط دانش‌آموزان ممکن است دوباره اجباری شود. او در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای توضیح داد  که دولت با وجود شیوع کرونا تمایلی به تعطیلی دوباره مدارس یا تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به گروه‌های کوچک‌تر در کلاس ندارد.

در طرح تقسیم‌بندی دانش‌آموزان که از اسفند سال گذشته و تا پیش از تعطیلات تابستان به اجرا گذاشته شد، ابتلای هر دانش‌آموز به کرونا باعث می‌شد تا تمام اعضای گروه او قرنطینه شوند. به موجب اجرای این طرح حدود یک میلیون دانش آموزان فقط در ماه ژوئیه گذشته از حضور در کلاس‌های درس محروم شدند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) گذشته اظهار کرد که بهترین روش برای خروج از محدودیت‌های کرونایی و حرکت به جلو، آزمایش کرونا از دانش آموزان است، تا اینکه آن‌ها را روانه خانه کنیم.

به ترتیب طرح تقسیم‌بندی دانش آموزان در مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید لغو شد و فقط آن‌هایی مجاز به غیبت هستند که نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها مثبت شود. وزارت بهداشت انگلیس توصیه کرده است که تمام دانش‌آموزان مقطع دبیرستان دستکم هفته‌ای دوبار در منزل آزمایش دهند. البته این اقدام اجباری نیست و دولت تاکید دارد که هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل عدم آزمایش کرونا از تحصیل محروم شود.

استفاده از ماسک صورت توسط دانش‌آموزان و کارکنان مراکز آموزشی هم اجباری نیست، اما با شیوع سویه‌های جدید احتمال اعمال دوباره این محدودیت بعید به نظر نمی‌رسد. هفته پیش وزارت بهداشت انگلیس با صدور دستوالعملی، به نمایندگان و کارکنان مجلس توصیه کرد تا برای جلوگیری از سرایت کرونا از ماسک صورت استفاده کنند.  گزارش‌ها حاکیست که عمده نمایندگان حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما حزب حاکم محافظه کار از این کار استنکاف می‌کند.

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس ماه پیش طرح جدید برنامه دولت را درباره مقابله با کرونا در فصل پائیز و زمستان به پارلمان ارائه کرد. او توضیح داد که دولت به عنوان بخشی از «طرح B» ممکن است استفاده از ماسک صورت، دورکاری و گواهی واکسن را اجباری کند.

وزیر بهداشت انگلیس اشاره‌ای به قرنطینه در طرح ۳۰ صفحه‌ای دولت نکرد و افزود: در صورتی که اوضاع کرونا در کشور وخیم نشود نیازی به تشدید محدودیت‌ها نخواهد بود و «طرح A» که بر تداوم واکسیناسیون و مهار شیوع ویروس نظارت دارد پیگیری می‌شود. جاوید با این حال تصریح کرد که باید نسبت به نوسانات و تغییر اوضاع «هشیار» بود و دولت مسئول وظیفه دارد تا خود را برای هر احتمالی آماده کند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معلمان مدارس دانش آموزان توانخواه، تنها علم و دانش آموزش نمی‌دهند بلکه درس زندگی و عشق می‌دهند.
معلمانی که در کنار کار معلمی، در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش آفرینی می‌کنند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت در آستانه روز معلم سری به یکی از مدارس دانش آموزان توانخواه زده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی