Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:44:09 GMT

۲۳ هزار و ۳۰۰ تن خرما از کشاورزان آبادانی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۳۵۶

۲۳ هزار و ۳۰۰ تن خرما از کشاورزان آبادانی خریداری شد

حسن دشتی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این مقدار، ۱۷ هزار تن توسط کارگاه‌ها و ۶ هزار و ۳۰۰ تن توسط تعاون روستایی آبادان خریداری شد.

وی تعداد بهره‌برداران کشاورزی شهرستان آبادان را هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: در سال زراعی جاری ۴۵ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های بارور این شهرستان برداشت شد که ۶۰ درصد آن مربوط به رقم استعمران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتی‌نژاد بیان کرد: خرید تضمینی خرمای نخلداران آبادان که از ۲۳ شهریور آغاز شده بود امروز سه‌شنبه پایان یافت.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: سال زراعی گذشته ۷۵ هزار تن خرما از نخیلات آبادان برداشت شد ولی امسال به دلیل شوری آب رودخانه‌های بهمنشیر و اروندرود و شرایط دشوار تامین آب، میزان تولید خرما در آبادان کاهش داشت.

وی افزود: امسال به دلیل شوری آب به ویژه در اردیبهشت میزان سختی و شوری آب رودخانه بهمشنیر تا ۱۱ هزار میکروموس رسید که بر کاهش تولید خرما در آبادان تاثیر داشت.

دشتی‌نژاد عمده خرمای تولیدی آبادان را از نوع استعمران بیان کرد و گفت: سایر ارقام خرما شامل برحی، زاهدی، گنطار، دگل، عویدی، بنت‌سبع، کبکاب، خضراوی، بریم، حلاوی، فرسی، لیلوی و دیری است.

بیشتر نخلستان‌های آبادان در حاشیه رودخانه بهمنشیر جنوبی و شمالی و اروندرود قرار دارند. 

شهرستان آبادان دارای حدود ۱۳ هزار هکتار نخلستان بارور با حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نخل است.

خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است.امسال پیش بینی شده حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خوزستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خوزستان خرما وزارت جهاد کشاورزی خوزستان خرما هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد