Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه یوم الله ۱۳ آبان کتابی با مضمون نقد حقوق بشر آمریکایی رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «حقوق بشر آمریکایی از منظر اندیشه امام خمینی (ره)»، تألیف دکتر غلامرضا جمشیدی‌ها و سید محمدجواد قربی، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰ هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به زینت طبع آراسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب نشان می‌دهد که در اندیشه و گفتار رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا به مثابه شیطان بزرگ تصویر می‌شود و سردمداران این کشور نه تنها حامی ملت‌های آزاده جهان نیستند، بلکه نقض حقوق ملت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر سیاست آمریکایی در روابط بین‌الملل است. امام‌خمینی تاکید دارد که آمریکا عامل کلیدی ناامنی جهانی و بی‌ثبات‌کننده نظم بین‌المللی است و این کشور از طریق سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری مترصد پیگیری اهداف استعماری و زیاده‌خواهانه خویش است. در مواضع ایشان آمده است که حقوق بشر برای سیاستمداران غربی به جزء ادعایی واهی و پوشالی چیزی نیست و صرفاً از الفاظ زیبا برای مسخ دولت-ملت‌ها بهره می‌گیرند و به همین دلیل، حقوق بشر یک سیاست ابزاری برای آمریکا است که دستاورد آن، چپاول و غارت ملت‌ها و حمایت از نزدیکان غرب در نظام‌های مترصد آزادی و استقلال سیاسی است.

همچنین تاکید شده‌است که سازمان‌های حقوق بشری یکی از ملزومات سرپوش نهادن بر جنایت‌های ضد بشری آمریکا هستند و آن‌ها نسبت به تجاوز، غارت اموال ملت‌ها، کشتار مردم بی‌گناه، لشکرکشی نظامی به سرزمین‌های دیگر، حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری، راه‌اندازی زندان‌های خشونت‌گرا در کشور‌های آفریقایی و آسیایی، فروش تسلیحات گسترده به حامیان خود و ... توسط آمریکا هیچ واکنشی نداشتند و صرفاً تلاش دارند مخالفان آمریکا را از طریق حقوق بشر تحت تنگنا و فشار سیاسی قرار دهد.

قرار است روز چهارشنبه ۱۲ آبان، در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار (سیزدهم آبان)، ساعت ۱۴ طی مراسمی در فروشگاه انتشارات بین‌الملل واقع در میدان فسلطین تهران، از کتاب «حقوق بشر آمریکایی از منظر اندیشه امام خمینی (ره)» رونمایی شود و مؤلف کتاب، دکتر غلامرضا جمشیدیها، استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکایی رونمایی کتاب امام خمینی انقلاب اسلامی حقوق بشر آمریکایی ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب تذکره الشعرای مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این کتاب را شاعرمراغه‌ای، سید حبیب صدر در مدت ۱۰ سال گردآوری کرده است.

نویسنده در این کتاب ۱۵۰ شاعران مراغه را در دوره‌های مختلف در قالب زندگی نامه و شعر معرفی کرده است.

کتاب تذکره شاعران مراغه در ۴۸۰ صفحه و در قطع وزیری به کوشش انتشارات سپهر حکمت به چاپ رسیده است

همزمان با رونمایی از این کتاب از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مراغه قداردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب تذکره الشعرای مراغه
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • حقوق بشر آمریکایی به روایت تصویر
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند