Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:03:29 GMT

معرفی برترین فیلم‌ های روی پرده سینما|آبان 1400

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۶۱۵

معرفی برترین فیلم‌ های روی پرده سینما|آبان 1400

همه‌گیری بیماری کرونا که از اسفندماه 1398 آغاز شد، سینما را دچار ضرر و زیان بسیاری کرد. این مهمان ناخوانده‌ منجر به تعطیلی موقت سالن‌های سینمایی شد. سالن‌هایی که پس از بازگشایی نیز با نداشتن مخاطب دست و پنجه نرم می‌کردند. چرا که صاحبان فیلم‌ها با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های کرونایی حاضر نبودن ریسک کنند و فیلم‌شان را به چرخه‌ی اکران وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان فیلم‌هایی مانند شنای پروانه، خوب بد جلف 2 و خورشید پرمخاطب‌تر از سایر فیلم‌ها بودند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سینما تیکت، این روند تا تیر 1400 ادامه داشت اما با شروع واکسیناسیون همگانی و اکران دینامیت ورق برگشت وفیلم‌هایی در ژانرهای متفاوت و متناسب با تمام سلیقه‌ها به تدریج روی پرده سینماها رفتند. سینماتیکت به‌عنوان بزرگترین مرجع فروش بلیت سینمای ایران از شما مخاطبان سینما دعوت می‌کند تا در این مطلب با برترین فیلم‌های در حال اکران آشنا شوید. و لذت تماشای آن‎‌ها بر پرده سینما را از دست ندهید.

 قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

درباره فیلم

فیلم قهرمان را باید مهمترین فیلم در حال اکران در آبان ماه 1400 دانست. فیلمی که نماینده سینمای ایران در اسکار است و جایزه بزرگ جشنواره کن را به نام خود ثبت کرده است. اصغر فرهادی با فیلم‌های قبلی خود ثابت کرده برای مخاطب احترام بسیاری قائل است. و عموما اثری خلق می‌کند که بتوان آن را جزو فیلم‌های ارزشمند و جریان‌ساز سینمای ایران دانست. حتی اگر طرفدار سینمای فرهادی هم نباشید، او با مسائل مطرح شده در فیلمش شما را به به چالش می‌کشد و وادارتان می‌کند درباره شخصیت‌ها فکر کنید. خودتان را جای آن‌ها بگذارید و تصمیم بگیرید.

فرهادی که به فیلمسازی برای طبقه متوسط معروف است، در این فیلم دوباره به سراغ طبقه محروم جامعه رفته است. طبقه‌ای که در فیلم شهر زیبا و رقص در غبار نشان داد آن‌ها را خوب می‌شناسد و می‌تواند داستانشان را تعریف کند.

خلاصه داستان

در فیلم سینمایی قهرمان نیز فرهادی مانند فیلم‌های قبلی خود شخصیت اصلی داستانش را سر دوراهی اخلاقی قرار می‌دهد. داستان فیلم در شهر شیراز می‌گذرد و درباره مرد جوانی به نام رحیم است. رحیم که به تازگی با یک مرخصی چند روزه از زندان آزاد شده، در تلاش است تا رضایت طلبکار خود را جلب کند. اما اتفاقات دیگری مسیر داستان را تغییر می‌دهد.

بازیگران

امیر جدیدی بازیگر نقش اصلی این فیلم است که برای نخسین‌بار با فرهادی همکاری می‌کند. او موفق شده است بازی تحسین برانگیز و متفاوتی از خود ارائه دهد و نظر منتقدین خارجی را جلب کند.

محسن تنابنده، سحر گلدوست، سارینا فرهادی و فرشته صدرعرفایی دیگر بازیگران اصلی قهرمان هستند.

دینامیت به کارگردانی سید مسعود اطیابی

درباره فیلم

فیلم دینامیت پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا است که با فروش بیش از 17 میلیاردی خود همگان را شگفت زده کرده است. دینامیت تنها با نیمی از ظرفیت سالن‌های سینما (به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی) به این فروش دست یافته است. همین مخاطب پرشمار نشان داد با اکران فیلم‌های محبوب می‌توان تماشاگران را به سینما کشاند. به ویژه آن که ژانر کمدی همیشه در سینمای ایران پرطرفدار بوده است. بازیگران نام آشنا، فضای شاد و داستان ملتهب از جمله عوامل مهمی‌ست که منجر به جذب مخاطب برای این فیلم شده است.

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره دو طلبه جوان است که در شمال تهران خانه‌ای را اجاره می‌کنند. آن‌ها که اعتقاداتی سفت و سخت دارند ناگهان با همسایه‌هایی مواجه می‌شوند که سبک زندگی کاملا متفاوت با آن‌ها دارند. دو دختر که هر هفته در خانه خود مهمانی و دورهمی‌های پر سر و صدا برگزار می‌کنند. و یک ساقی بانمک که مرد لاقیدی‌ست و اموراتش را از راه خلاف می‌گذراند. همین تفاوت و گاها تضاد در اعتقادات و سبک زندگی، باعث خلق لحظات کمدی بسیاری در طول فیلم می‌شود.

پوست به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک

درباره فیلم

فیلم پوست یکی از مهمترین فیلم‌های جشنواره فجر در سال 1398 بود. فیلمی در ژانر وحشت که موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کند. این فیلم به زبان آذری ساخته شده است. در ابتدا تصور می‌شد خواندن زیرنویس شاید ارتباط با مخاطب را سخت کند اما فیلم آن‌قدر قصه تازه و جذابی داشت که به خوبی توانست تماشاگر را در دل داستان غرق کند.

مطالب مرتبط: فیلم پوست سینماتیکت

فیلم سینمایی پوست برای آن‌ دسته از مخاطبانی که دنبال تجربه‌ی دیدن یک فیلم متفاوت و خاص هستند بهترین انتخاب است. داستان پرکشش، قاب‌هایی تماشایی، بازی‌های روان و موسیقی متنی که جذابیت تصاویر را دو چندان می‌کند، از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود مخاطب با رضایت از سالن سینما خارج شود.

خلاصه داستان

این فیلم را می‌توان عاشقانه‌ای در بستر سحر و جادو دانست. داستانی که در یک روستای دورافتاده با مردمانی عجیب می‌گذرد و روایتگر زندگی مردی‌ست که میان عشق مادری و علاقه به دختری که دلباخته‌ی او شده، گیر افتاده است. در این میان نقش سحر و جادو و خرافات بسیار پررنگ می‌شود و فیلم رنگ و بوی افسانه‌های بومی را به خود می‌گیرد.

درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان

درباره فیلم

درخت گردو نیز از مهمترین فیلم‌های جشنواره سی و هشتم بود که پس از دو سال فرصت اکران پیدا کرد. محمدحسین مهدویان و پیمان معادی هر دو برای نخستین بار با فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ شدند. درخت گردو با وجود داستان تلخ و دردناکش توانست به پرمخاطب‌ترین فیلم غیرکمدیِ دوران کرونا تبدیل شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم سینمایی ایرانی فیلم قهرمان سینما سینما تیکت سینمای ایران درباره فیلم درخت گردو فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد!

بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان…

میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟

یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!

درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق