Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: در پی ‏شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی اجاره سوئیت و ویلا باغ با قیمت مناسب در ‏سایت دیوار و کلاهبرداری با این شیوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده مقدماتی تشکیل شده و بررسی‌های اولیه نشان از آن ‏داشت که فرد کلاهبردار با درج آگهی دروغین و کسب اعتماد شهروندان اقدام به اخذ بیعانه از آن‌ها ‏کرده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس آن‌ها نبوده است. ‏

سرهنگ کارآگاه حسینی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی ‏توانستند فرد کلاهبردار را شناسایی و محل اختفای او را کشف کنند که در ادامه طی یک عملیات ‏غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش به همراه ادوات و لوازم الکترونیکی دستگیر کردند. ‏

این مقام انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات از متهم، او پس از مواجهه با مستندات و ادله ‏موجود، راهی جز اعتراف به بزه انتسابی خود نداشت و نیاز مالی را علت درج آگهی ‏دروغین در سایت دیوار و سوءاستفاده از اعتماد مردم و دریافت مبالغ زیادی از آن‌ها به عنوان بیعانه عنوان کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن هشدار در خصوص درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با ‏شیوه‌های مختلف که با استفاده از بستر سایت‌های خرید و فرش کالا صورت می‌گیرد بیان کرد: ‏شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدماتش از طرف ‏فرد درج کننده آگهی، هیچ‌گونه وجهی را واریز نکنند. ‏

او گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و اعترافات فرد کلاهبردار مشخص شد او از تعداد زیادی از شهروندان اقدام به اخذ بیعانه و کلاهبرداری کرده که تاکنون بیش از ۱۰ شاکی در این خصوص به پلیس فتا مراجعه کرده اند، بنابراین در صورتیکه از شهروندان از طریق شیوه مذکور کلاهبرداری صورت گرفته با در دست داشتن مستندات، جهت احقاق حقوق خود به این پلیس مراجعه کنند.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‏مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir‏ بخش فوریت‌های ‏سایبری اطلاع رسانی کنند. ‏

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سایت دیوار دستگیری کلاهبردار پلیس فتا پلیس فتا درج آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرحمان هاشمی با اعلام این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در یکی از روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده متهم را دستگیر و یک قبضه اسلحه کلاشنیکف نیز از وی کشف کردند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 6090364

دیگر خبرها

  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند