Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:40:24 GMT

سویا مانع التهاب مجاری تنفسی میشود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۲۷۰۲

تحقیق‌ها در یک مدل حیوانی نشان داده اند که ImmuBalance، محصول تخمیر شده سویا، در توقف التهاب مجاری هوایی ناشی از بیماری آسم موثر است. ناطقان: به نقل از ساینس دیلی، نتایج نشان داد محصول سویا موجب کاهش حضور ائوزینوفیل‌ها در مایع لاواژ برونکوآلوئولار، کاهش تولید مخاط در ریه، و توقف پروتئین‌هایی که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آسم برونشیتی به دلیل التهاب مزمن راه هوایی علائمی مانند خس خس سینه و سرفه ایجاد می‌کند، اما هیچ درمان اساسی برای آن وجود ندارد. اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک محصول تخمیر شده سویا به نام ImmuBalance التهاب راه هوایی را در مدل‌های حیوانی مبتلا به آسم متوقف می‌کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا سیتی ژاپن دریافته‌اند که در یک گروه از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آسم تحت درمان با ImmuBalance، گلبول‌های سفید خون مرتبط با آسم به نام ائوزینوفیل به طور قابل‌توجهی در مایع لاواژ برونکوآلوئولار (BALF) کاهش یافت. همچنین، علاوه بر کاهش التهاب و مخاط در اطراف نایژه‌ها، این تیم به سرکوب پروتئین‌هایی پی بردند که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند.

«هیداکی کادوتانی»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «ارتباط بین مصرف سویا و بیماری‌های آلرژیک در گذشته به صورت اپیدمیولوژیک گزارش شده است.»

به گفته محققان، «طبق گزارشات، عدم تعادل در میکروبیوم‌های روده ممکن است در سیستم ایمنی و بروز بیماری‌های آلرژیک دخیل باشد و فیبر‌های تخمیر شده غذایی، مانند آنچه در سویا یافت می‌شود، ممکن است اثرات مفیدی در نمونه‌های آسم آلرژیک داشته باشد.»

در این مطالعه، اثرات چنین عدم تعادلی بر آسم با دادن خوراک غنی شده با ImmuBalance به موش‌های مبتلا به آسم مورد بررسی قرار گرفت. در گروه تحت درمان با ImmuBalance، تعداد ائوزینوفیل‌ها در BALF به طور قابل توجهی کاهش یافت و التهاب اطراف نایژه‌ها و تولید مخاط در غشای مجاری تنفسی متوقف شد.

محققان معتقدند مصرف محصولات تخمیرشده سویا باید به عنوان یک شیوه مقابله‌ای با عوارض جانبی بیماری آسم توصیه شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سویا ، التهاب ، مجاری تنفسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سویا التهاب مجاری تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور