Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مشاوره تحصیلی گفت:مرور به این شکل نیست که دانش آموز به طور مستمر یک مطلب یا کتاب را چندین بار بخواند، بلکه در مرور باید نکات در کتاب اصلی، با کمک کتاب‌های کمک آموزشی، مرور نکته‌های مهم و طراحی سوال و تست برای فهم بیشتر همان مطلب حتی از سمت خود دانش آموز حاصل شود و از روش‌های خلاقانه و ابتکاری برای آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم عباسی روانشناس تربیتی و مشاوره تحصیلی در گفت‌وگو با میزان در مورد شیوه‌های افزایش یادگیری و مطالعه گفت:یکی از مهمترین شیوه‌های افزایش یادگیری مرور است آن هم مرور کار آمد، تا زمانی که مرور مستمر اتفاق نیفتد یادگیری کامل نمی‌شود.
وی ادامه داد:در مقاطع بالای تحصیلی و دوره متوسطه دوم به دلیل اینکه حجم درس‌های داتش آموزان زیاد است دانش آموز تنها راهکاری که می‌تواند از آن برای افزایش یادگیری استفاده کند مرور است.
عباسی گفت:مرور به این شکل نیست که دانش آموز به طور مستمر یک مطلب یا کتاب را چندین بار بخواند، بلکه در مرور باید نکات در کتاب اصلی، کتاب‌های کمک آموزشی، با مرور نکته‌های مهم و طراحی تست حتی از سمت خود دانش آموز حاصل شود.
وی گفت:برای یادگیری کامل مطالب آموخته شده ما به مرور نیاز داریم و روش‌های مرور انواع مختلفی دارد گاهی دانش آموز از روش‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کند، برای مثال نکات مهم هر درس را به طورخلاصه در گوشه همان مطلب یا در دفترچه‌ای ثبت می‌کند، گاهی نیز با استفاده از کتاب‌های تست و نکته به مرور مطالب می‌پردازد.
عباسی گفت:خوشبختانه راه‌های بسیار زیاد و خلاقانه‌ای در جهت مرور مطالب آموزش دیده وجود دارد، استفاده از فلش کارت‌ها در سال‌های اخیر کمک بزرگی در جهت مرور مطالب آموزش دیده شده است دانش آموزان هم می‌توانند این‌ها را تهیه و حتی به ابتکار خودشان چنین مجموعه‌ای برای خود ایجاد کنند که موثر‌تر نیز هست.

این روانشناس در مورد تاثیرات مرور مستمر گفت:همه دانش آموزان که در دوران تحصیلی به ویژه آزمون‌هایی همچون کنکور موفق شده اند اولین نکته‌ای که به آن اشاره کرده اند مرور بوده است.
وی گفت:مرور و استمرار آن امری تدریجی است که نیازمند صبر و دقت دانش آموز است، و آنچه قابل توجه است این نکته که در مرور باید ابتدا یادگیری کامل شده باشد، مرور مطالبی که دانش آموز هنوز به طور کامل فرانگرفته است تنها صرف زمان و انرژی است.
عباسی گفت:فراموش نکنیم که مرور کردن فقط برای حفظ کردن مطالب نیست، بلکه در فهمیدن آن‌ها بسیار موثر است با مرور به طبقه بندی مطالب در ذهن کمک می‌کنیم.
وی گفت:گاهی دانش آموز در مرور به نکات جدیدی دست می‌یابد و می‌تواند تجزیه و تحلیل دقیق تری در ارتباط مفاهیم و مطالب با یکدیگر داشته باشد.
عباسی در پایان گفت:مرور کردن موجب می‌شود قدرت تجزیه و تحلیل و سرعت عمل دانش آموزان در امتحانات و آزمون‌ها بالا رود، تسلط و سوار بودن بر مفاهیم تنها با مرور حاصل می‌شود، از این رو مرور مستمر از نیاز‌های یادگیری کامل محسوب می‌شود.   بیشتر بخوانید: منعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد
انتهای پیام/ برچسب ها: مرور آموزش یادگیری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرور آموزش یادگیری یادگیری کامل مرور مطالب دانش آموز گفت مرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش از قتل یک دانش‌آموز در پی درگیری با همکلاسی‌اش خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیری شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

 وی افزود: متاسفانه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش گفت: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد 14 ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی